Izpēti mazumiņu no Dienvidkurzemes

June 8, 2022

near Priekule, Dienvidkurzemes novads (Latvija)

Priekules tūrisma informācijas centrs

priekule@dienvidkurzeme.travel Kontakti: +371 26132442, +371 634 97950 Adrese: Aizputes iela 1a, Priekule, LV-3434 P.-Pk. 9:00-17:00 S., Sv. Slēgts

PictographMonument Altitude 184 ft

Priekules Zviedru vārti

Adrese: Zviedru vārtu iela 2, Priekule Latvijā ir divi Zviedru vārti – Rīgā un Priekulē. Priekules Zviedru vārti celti 1688. gadā, rotāti ar Gotlandes smilšakmenī kaltiem baronu Korfu un Redernu ģerboņiem, sudraba lodi un maskeronu centrālajā vārtu fasādes daļā. Interesants ticējums, kurš vēljoprojām darbojas – ja vārtu sargzaldātiem nobučos nabu, tad šis cilvēks turpmākajā laikā piedzīvošot patiesu laimi. Mūsdienās Zviedru vārtus sargā vietējo meistaru darināti koka zaldātiņi, un nabu bučot tiem arī ir iespējams…

PictographReligious site Altitude 176 ft

Priekules luteriskā baznīca

Priekules luterāņu baznīca un Ikars Aizputes iela 10, Priekule +371 26576197 Priekules luterāņu baznīca celta ap 1680. gadu. Leģenda stāsta, ka Priekules muižas kalējs izgatavojis spārnus un laidies ar tiem no baznīcas torņa. Lidojums bijis veiksmīgs, tikai kalējs ticis sodīts par pārdrošību – sadedzināts uz sārta. Tagad šo vīru dēvē par Priekules Ikaru un tieši viņš attēlots Priekules novada ģerbonī. Baznīca Otrā pasaules kara laikā līdz ar visu Priekules pilsētu tika pilnībā nopostīta. 1998. gadā atkal atjaunota un atvērta gan Priekules luterāņu draudzei, gan Priekules pilsētas viesiem.

Embūtes Tūrisma informācijas centrs

E-pasts- embute@dienvidkurzeme.travel Kontakti: +371 26632134; +371 25417962 Adrese: Embūte – 1, Embūtes pagasts, LV 3436 P.-O. Slēgts T.-Sv. 10:00-17:00

PictographRuins Altitude 371 ft

Embūte, Embūtes pagasts, Dienvidkurzemes novads Embūtes kultūras piemineklis. Dievnams mūrēts no 1674. – 1684. g., ko finansējis toreizējais muižas īpašnieks Emmerihs fon Mirbahs. Embūtes luterāņu baznīca ir bijusi viena no vislielākajām Kurzemes hercogistē ar 300 sēdvietām. Brīvvalsts laikā šeit pulcējušies tūkstošiem cilvēku, tajā skaitā ievērojamākie valsts vīri, ar Kārli Ulmani priekšgalā. Baznīca bijusi ievērojama ar saviem kokgriezumiem iekštelpās. Pirmā pasaules kara laikā baznīca nav cietusi. Baznīcā bijusi milzīga kristāla lustra. 1926. gadā baznīca tika remontēta, bet Otrā pasaules kara beigās baznīca nopostīta. Palikuši tikai mūri un zvana tornis, kurā var pamanīt artilērijas lādiņu atstātās pēdas.

Kuršu zobeni

Ieejas vārti Embūtes senlejā

PictographPanorama Altitude 354 ft

Iespēja vērot Embūtes dabas parka ainavas.

PictographFountain Altitude 351 ft

Pilskalna avotiņš Embūtes dabas parkā ir minerālvielām bagāts Eiropas nozīmes aizsargājam biotops ar savdabīgu augu sabiedrību un kukaiņu sabiedrību. Avota apkārtnē veģetāciju veido slapjumu mīlošas sugas. Par avota izcelšanos vēsta teika: sirmā senatnē kuršu virsaiša Induļa pils esot nogrimusi un līdz ar to arī kāda jaunava. Nogrimušajā pilī viņa nepārtraukti raudot, un virszemē plūstošais ūdens esot viņas asaras. Avots atrodas Embūtes dabas parkā, otrpus upītei, šķērsojot tiltu.

PictographFountain Altitude 413 ft

Lielbātas avots

Vaiņodes pils, Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes novads Lielbātas dabīgais dzidravots ir lielākais Latvijā un viens no retajiem Ziemeļeiropā, kas zemes virspusē no dzīlēm iznes bioloģiski aktīvu un pareizi strukturētu ūdeni. Lielbātas dzidravots tek no rietumiem uz austrumiem pretī saulei, tāpēc jau izsenis tiek uzskatīts par maģisku, pat svētu, kam piemīt dziednieciskas spējas. Vēstures materiālos Lielbātas avots pirmo reizi pieminēts 1253. gadā un līdz šim brīdim turpina savu plūdumu. Lielbātas avots atrodas sakoptā un ekoloģiski tīrā vidē. Laikam ritot, avota ūdens plūsma nav mazinājusies, bet tieši pretēji, tā ir pieņēmusies spēkā un ar apbrīnojamu jaudu avots turpina dot unikālu dabas velti – tīru, bioloģiski aktīvu, pareizi strukturētu ūdeni, neapstājoties ne dienu, ne nakti, ne ziemu, ne vasaru. Netālu no avota atrodas vēsturiskā Vaiņodes jeb Lielbātas pils, kuru 19. gs. vidū būvēja barons Osten Sakens. Vēstures liecības liecina, ka šī vieta pils būvniecībai nav izvēlēta nejauši. 1923. gadā pilī tika izveidota sanatorija, kas ne tikai bija priekšzīmīgākā Latvijā, bet varēja cienīgi līdzināties ārzemju sanatorijām. Tam par iemeslu bija dabiski tīrā un dziednieciskā vide, kas saglabājusies līdz pat mūsdienām. Lielbātas pils pašlaik ir privātīpašums un apmeklētājiem nav pieejama, taču Lielbātas avots ir brīvi pieejams, un katram ir iespējams nogaršot avota ūdeni.

PictographPanorama Altitude 465 ft

Volzbaha kalns

Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes novads Vaiņodes novads var lepoties ar paugurainu reljefu un krāšņām ainavām. Viena no skaistākajām ainavām paveras no Volzbaha kalna, kas atrodas nieka 2 km attālumā no Vaiņodes centra. Stāvā nogāze ar elpu aizraujošu skatu pāri gravai piesaista ne vienu vien apmeklētāju. Ziemā šeit pieejams vairāk nekā 100 metru garš nobrauciens ar slēpēm, sniega dēli vai ragaviņām. Citos gadalaikos Volzbaha kalns ir lieliska atpūtas vieta- šeit ir labiekārtotas vietas piknikam, pastaigām, foto sesijām. Rudenī Volzbahs ir viena no labākajām vietām Vaiņodes novadā, kur vērot krāšņos rudens skatus. Kalnam ērti var piebraukt klāt ar automašīnām.

PictographProvisioning Altitude 489 ft

Inetas Beķereja

Brīvības iela 2, Vaiņode +37129173989 Saimniece piedāvā ekskursiju un beķerejas stāstus, apskatīt dižo maizes krāsni. Iespēja pašiem darboties un cept picas. Tiek piedāvāta arī ēdināšana pēc pasūtījuma līdz 25 personām.

Vaiņodes lidlauks

Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes novads +371 29229743 Vaiņodes lidlauks, savulaik bijusī PSRS armijas aviācijas bāze, bijis viens no lielākajiem militārajiem lidlaukiem Baltijas valstīs. Latvijas brīvvalsts laikā šeit bija viens no Latvijas aviācijas šūpuļiem, jo tieši šeit 1916. gadā tika uzbūvēti divi angāri “Valter” un “Valhalla”, kuros bāzējās un Latviju pārlidoja milzu dirižabļi. Vaiņodes lidlauks tobrīd kļuva par vienu no vērienīgākajām dirižabļu bāzēm Eiropā. Pēc Latvijas brīvības cīņām, 1924. gadā dirižabļu angārus nojauca un to konstrukcijas izmantoja Rīgas Centrāltirgus paviljonu būvei. Vaiņodes lidlaukā pacēlās arī vieni no pirmajiem planieriem- “Dūja”, “Zelta Vārpa” un “Pārsla”. Pēc 1940. gada Vaiņodes lidlauks izveidojās kā viens no PSRS lielākajiem militārajiem lidlaukiem Baltijas valstīs ar diviem 2,5 km gariem skrejceļiem. Lidlaukā bāzējās modernākās PSRS kara lidmašīnas. Pēdējā no tām lidlauku pameta 1992. gadā, un kopš tā laika lidlauka aktīvā darbība tika pārtraukta. Pašlaik lidlaukā ir saglabājušies 16 angāri un 1800 metri no bijušā 2500 metrus garā skrejceļa. Privātīpašums.

PictographRuins Altitude 338 ft

Smaižu baznīcas drupas

Gramzdas pagasts, Dienvidkurzemes novads Drupas atrodas Gramzdas pagastā un tā ir unikāla ar tās celtniecības tehniku. Parasti senākās Latvijas baznīcas tikušas mūrētas, bet Smaižu baznīca celta betona liešanas tehnikā. Baznīca darbojās līdz 1952. gadam. Saglabājies Smaižu baznīcas tornis un mūris, kuri joprojām labi iederas Dāmas ciema lauku ainavā.

PictographPark Altitude 168 ft

Gramzdas mežaparks

Gramzda, Dienvidkurzemes novads Gramzdas meža parks DABA IEDVESMO, ar dabas kinozāli iekārtots kā vieta, kur daba iedvesmo atpūtai, relaksācijai un dabas izziņai. Kinozāles DABA IEDVESMO iekārtojuma autors ir tēlnieks Ģirts Burvis. 40 sēdvietas veidotas no koka bluķiem, kuri vienlaikus ir arī mākslas darbi. Pēdējā rindā izvietoti sēdekļi kā figūras tautastērpos. Mežaparka 2 km garā pastaigu taka ir ar cietu segumu, tāpēc piemērota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Turklāt, šeit atrodas divi lapeņu laukumi, kuros ērti ieturēt maltīti, atrodoties svaigā gaidā. Dodoties pastaigā var nesteidzīgi baudīt mākslu, jo meža galerijā izstādīti 13 lielformāta gleznojumi ar rakstnieka Sudraba Edžus daiļrades varoņiem un Gramzdas apkārtnes vēsturisko teiku tēliem, kuru veidošanā iesaistījās dažādi mākslinieki. Ja vēlies uzzināt kādas ir Gramzdas apkārtnes teikas - dodies uz Gramzdas meža parku!

PictographReligious site Altitude 161 ft

Gramzdas baznīca

Gramzdas baznīca +371 28374204 Vairākkārt pārbūvēta, sagrauta, dedzināta un atkal atjaunota. Gramzdas baznīcas vēsture sākas pēc Kurzemes hercoga 1567. g. izdotā rīkojuma par dievnama celtniecību. 1941. gada jūnijā Otrā pasaules kara sākumā baznīca tika nodedzināta, tomēr jau tā paša gada rudenī dievnamā tika svinēti spāru svētki. 1944. gadā Otrā pasaules kara noslēgumā baznīca tika nograuta vēlreiz. Tad pāri palika tikai drupas. Baznīcas atjaunošana sākās 2009. gadā. Nu tā atkal atjaunota, un jaunā baznīcas zvana skaņas atkal aicina draudzi un viesus atnākt, paklusēt, pabūt brītiņu kopā ar Dievu.

Kafejnīca ''Laimas''

Skolas iela-4, Gramzda, Dienvidkurzemes novads +371 26486946 Darbalaiks P. O. T. C. P. S. Sv. no 7.30 – 18.30 SIA Studiums piedāvā pēc pasūtījuma līdzņemšanai brokastis, pusdienas, vakariņas.

Laukums Gramzdā “Vārti uz Latviju”

Gramzda, Dienvidkurzemes novads Iepretim Gramzdas luterāņu baznīcai atrodas trīs izgaismotas, aptuveni sešus metrus augstas sarkanbaltsarkanas laivas. Tās simbolizē paaudzes un to ceļojumu cauri gadsimtiem līdz neatkarīgai Latvijai. Laukums atklāts 2017.gadā Latvijas tautas vienotības un piederības akcijas „Apskauj Latviju!” ietvaros. Tad arī tika iestādīti divi Latvijas simtgadei veltīti ozoli un atklāti koktēlnieka Ģirta Burvja darinātie simboliskie vārti.

PictographCastle Altitude 151 ft

Purmsātu muiža

“Purmsātu muiža”, Purmsāti, Virgas pagasts, Dienvidkurzemes novads +371 29353408 Muižas nosaukums pirmo reizi minēts 1357. gadā, kad Rummelu dzimta saņem muižu lēnī. Saglabājies muižas parks un dažas muižas ēkas. No 1961. gada ēkās saimnieko Mežupes pamatskola, kurā mācās bērni ar īpašām vajadzībām.

PictographPark Altitude 150 ft

Āra mūzikas instrumenti Purmsātos

Purmsāti, Virgas pagasts, Dienvidkurzemes novads Īpaša dabas taka, kurā izvietoti lielformāta āra mūzikas instrumenti, kas pieejami arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Instrumenti izgatavoti no augstvērtīga materiāla, lai nodrošinātu skaņas kvalitāti jebkuros laika apstākļos. Ksilofons, spoguļzvani, varavīksnes bungas, vertikālie zvani un marimba ir pieci mūzikas instrumenti, kas uzstādīti starp simtgadīgā parka kokiem, iepretim muižas ēkai, kur darbojas Mežupes pamatskola.

PictographCastle Altitude 121 ft

Kalētu muiža

Liepu aleja 4, Kalēti, Dienvidkurzemes novads No 16.gadsimta šeit saimniekoja barons Nolde, kurš cilvēku atmiņā palicis kā viens no aktīvākajiem baroniem mūsu pusē. Brūzis, rija, muižkunga ērberģis, klēts un kungu māja ir tie objekti, kuru ēkas un to fragmenti ir saglabājušies līdz mūsu dienām. Muižas nams būvēts 1876.gadā. Pašlaik tajā darbojas Kalētu mūzikas un mākslas pamatskola.

PictographPark Altitude 179 ft

Kalētu priediens

Kalēti, Dienvidkurzemes novads +371 26423893 Kalētu mežaparks “Priediens” stādīts barona Noldes laikā un pazīstams kā Kalētu muižas parks. Parkā ir četras – sēņu, dzīvnieku, dzēlēju un ārstniecības augu – dabas takas. Šeit sastopami vairāki eksotiski, retu sugu koki un dižkoki. Parkā izveidots bērnu rotaļu laukums, kas aprīkots ar dažādu grūtību pakāpju šķēršļu joslām u.c. brīvdabas atrakcijām. Ķeizarakmens Meža parkā “Priediens” atgādina kādu vēstures notikumu Kalētos 19. gs. beigās. Toreiz briežu dārzā medībās Kalētu barons Nolde nošāvis irsi – tā tajos laikos saukti brieži.

Aktīvā tūrisma centrs „Kuršu Vikingu apmetne”

Pīlādžu iela 3, Grobiņa +371 26661194 Kuršu Vikingu apmetne Jums piedāvā lielisku iespēju izzināt Kuršu Vikingu dzīves ziņas, iejusties vikingu tēlos, izzināt leģendas, patīkami atpūsties ģimenes un draugu lokā. Iespēja iepazīt Grobiņas vēsturiskās vietas un objektus, kuriem pieskārusies vikingu elpa un pirksts. Kuršu Vikingu apmetne veidojusies Ālandes upes krastos, vietā, kur vikingu kuģi iebraukuši Piemāres ezerā. Te Kuršu Vikingu noslēpumi ir ierakstīti akmenī, zemē un ūdenī. Šī ir vieta, kur šodien ir iespēja sajust un atklāt sev Kuršu Vikingu noslēpumus. Piedāvātie pakalpojumi: ekskursija ar Kuršu Vikingu liellaivu; Kuršu Vikingu cīņu skola; vēsturiskais nakts šovs "Seeburg leģenda"; loku šaušana; bērnu dzimšanas dienas svinības; pieturvieta kāzās; gidu pakalpojumi; laivu noma; piknika vietas; telšu un treileru vietas.

PictographMonument Altitude 46 ft

Akmens stāsti

Pils iela, Grobiņa +371 22024940 Akmens - tie sevī slēpj vēstures elpu, apslēptu enerģiju, senču pēdas. Lieli un mazliet biedējoši, bet tai pat laikā vientuļi un bez gala gudri. Grobiņas novada trīs stūrakmeņi – Kapsēdes dižakmens, Rudais akmens un Odziņu bedrīšakmens. Populārajā pastaigu vietā Grobiņas Pils ielā izveidots interaktīvs vides objekts "Akmens stāsti", kur ik viens interesents var baudīt akmens gaismas spēli un noklausīties aizraujošu stāstu par Grobiņas novada kulta akmeņiem. Grobiņas novada dome projekta “Lejaskurzemes dabas vērtības Latvijas simtgadei”.

PictographRuins Altitude 78 ft

Grobiņas viduslaiku pils drupas

Lielā iela 56, Grobiņa Grobiņas viduslaiku pils būvniecība saistāma ar 13.gs. vidu, kad Grobiņas pils kā hus to Grobin pirmo reizi minēta vēstures avotos. Domājams, ka tā bijusi no koka, jo 1263.gadā tā nodedzināta. 1328.gadā pils uzcelta no jauna. Tā atrodas blakus Grobiņas pilskalnam - Kurzemē bijis raksturīgi pilis celt seno kuršu pilskalnu tiešā tuvumā. Pils gadsimtu garumā bijusi nozīmīgs militārs nocietinājums līdz zaudējusi savu militāro nozīmi 1795. un 1812.gada karadarbības rezultātā. Savā dzīves gaitā pils vairākkārt remontēta un modernizēta. Līdz mūsdienām saglabājušies viduslaiku mūri, 17.gs. veidotie nocietinājumu bastioni un aizsarggrāvji, kā arī stāvinātās nogāzes. Leģenda par Grobiņas viduslaiku pili Grobiņas pils esot bijusi ļoti skaista un bagāta. Zem pils esot bijušas divas apakšzemes ejas: viena vedusi uz baznīcu, otra - uz Iļģu kapiem. Šai pilī reiz dzīvojis kāds bruņinieks, kam bijusi ļoti skaista meita. Pils īpašnieks izprecējis savu meitu kādam dižciltīgam jauneklim, bet meitenei jauneklis neesot paticis. Bruņinieks ar saviem padotajiem bijis sirotājs. Sagūstītos vaņģiniekus viņi sūtījuši visgrūtākos darbus darīt. Nepaklausīgie vaņģinieki turēti apakšzemes ieslodzījumā. Reiz starp atvestajiem vaņģiniekiem bijis kāds jauns, skaists puisis, kas negribējis pakļauties. Viņu ieslodzījuši vienā no apakšzemes pagrabiem. Jaunajai kundzei jauneklis iepaticies, un viņa nolēmusi viņu glābt. Drošsirdīgā sieviete aizvedusi jaunekli pa apakšzemes ejām uz Iļģu kapiem. Jauneklis izglābies, bet jauno kundzi nežēlīgais tēvs un vīrs ieslodzījuši un dzīvu iemūrējuši kādā no pils apakšzemes ejām. Cilvēki stāsta, ka vēl tagad laiku pa laikam Grobiņas pils apkārtnē dzirdami sievietes vaidi, kas nākot no apakšzemes.

PictographPark Altitude 58 ft

Ālandes upes pastaigu taka

Ālandes upes atpūtas komplekss Pastaigu taka Ālandes upes atpūtas kompleksa pastaigu taka vijas cauri Grobiņai līdzās Ālandes upes līkločiem 3 km garumā. Līdzās pastaigu takai neapturami kā laiks plūst Ālandes upe un leģendām apvīti nostāsti, kuri šeit ir zemē, akmenī un vārdos iekalti. Visas pastaigu takas garumā iespējams iepazīt šos stāstus ar informatīvu stendu un atraktīvu elementu palīdzību.

PictographFauna Altitude 84 ft

Jura staļļi

+ 371 29359778 jurastalli@inbox.lv www.jurastalli.lv Pie mums katrs atpūtā Grobiņas novadā, kas to vēlas, var pavadīt laiku ar eleganto un dižciltīgo dzīvnieku - zirgu. Gan pieredzējis jātnieks, gan iesācējs tiks laipni sagaidīts un varēs patīkami pavadīt laiku zirga mugurā vai vizinoties zirga pajūgā, drosminiekiem tiek piedāvāta iespēja, izmēģināt savus spēkus gaisa trošu atrakciju parkā, kā arī patīkami atpūsties labiekārtotā piknika vietā. Iespējama arī divzirgu ekipāžas īre kāzām un citām svinībām. Piedāvājums grupām: ekskursija, gaisa trošu atrakciju parks, stāsts par zirgiem, ponijiem. Piknika vietas un unikāla kafejnīca "Ivetas Ķēķis", kas iekārtota senā kalēju smēdē.

PictographProvisioning Altitude 85 ft

Kafejnīca ''Ivetas Ķēķis''

“Kapeļkalēji”, Robežnieki, Grobiņas pagasts +371 29433552

PictographMonument Altitude 153 ft

Kārļa XII zābaks

“Liepsalas”, Virgas pagasts. Dienvidkurzemes novads Zīme atgādina to, ka Ziemeļu kara laiku. 1701. gada ziemā Zviedrijas karaļa Kārļa XII vadītais karaspēks iekārtoja Virgā nometni. Pēc vietējo ļaužu nostāstiem, Spilves kaujā pie Rīgas karalis pazaudējis zābaku, bet Virgā tas atkal “atradies” kā Ziemeļu kara notikumu atgādinājums. Zviedrijas karaļa zābaks “glabājas” Virgas muižas parkā, kur iekārtota ērta atpūtas vieta gan vietējiem iedzīvotajiem, gan Virgas viesiem.

PictographRuins Altitude 194 ft

Paplakas Disnejlenda

Adrese: Paplaka, Dienvidkurzemes novads Koordinātes: 56.454535, 21.451056 Visneparastākais bērnu rotaļu laukums Latvijā atrodas bijušās militārās daļas teritorijā Virgas pagastā, Paplakā. Agrāk šī teritorija bija pieejama tikai padomju armijas militārpersonām, tāpēc arī šodien, kad militārās bāzes te vairs nav, neparastais rotaļu laukums diezgan grūti atrodams. Tomēr tas, ko cilvēks šeit ieraudzīs, noteikti būs piepūles vērts atklājums – no akmeņiem celts viduslaiku cietoksnis miniatūrā, ar tornīšiem, pazemes ejām, tiltiņiem un … Nē, vārdos to aprakstīt nav iespējams. Tas ir jāredz! Ne katrs vietējais zina, kā šāds brīnums viņu ciemā radies. Ne katrs zinās ceļu uz turieni parādīt. Tomēr vienam otram atmiņā varētu būt saglabājusies lielā septiņstāvu dzīvojamā ēka, kurā 20. gs. 70. gados dzīvoja diezgan daudzas Paplakas garnizona virsnieku ģimenes. Tajās, protams, bija arī bērni. Ģimeņu un bērni bija tik daudz, ka kādu laiku Virgas pagastā darbojās divas skolas: viena – ar latviešu mācību valodu, otra – ar krievu mācību valodu. Bija armijas virsnieku pirmskolas vecuma bērniem arī bērnudārzs. Bija mazajiem arī brīvais laiks, kuru viņi, tāpat kā daudzi padomju laika bērni, pavadīja laukā, spēlējot ķerīti, paslēpes, kariņu un citas tiem laikiem raksturīgas bērnu spēles. Tikai, atšķirībā no pārējiem bērniem, militārpersonu ģimenes un viņu atvases savu dzīvi vadīja diezgan noslēgtā teritorijā. Tāpēc par brīvā laika pavadīšanas iespējām bija īpaši jāpadomā. Stāsta, ka lielajā septiņstāvu mājā dzīvojis kāds virsnieks, kuram bija ļoti svarīgi tas, kur un kā rotaļājas viņa trīs bērni. Šim virsniekam gribējies, lai bērniem prieks, lai ir droša un simpātiska vieta, kur spēlēties. Laikam taču līdzīgas domas bija vēl kādiem Paplakas militārdaļas virsniekiem. Tad nu likuši galvas kopā un izdomājuši, ka vajag bērniem pašiem savu rotaļu pilsētiņu. Tā kā militārdaļas cilvēku, materiālu un finanšu resursu ziņā bija pilnīgi patstāvīgas un no apkārtējās vides neatkarīgas “pilsētiņas”, atradās gan bērnu pilsētiņas projektētāji, gan būvnieki. Pašu teritorijā un tuvākajā apkārtnē atradās arī akmeņi, no kuriem viduslaiku cietoksnim līdzīgo rotaļu pilsētiņu uzbūvēt. Militārdaļas noliktavās atradās arī cements, ar kuru būvmateriālus sastiprināt kopā. Ņemot vērā to, ka pilsētiņa labā stāvoklī vēl joprojām, var teikt, ka tās būvniecības darbi tikuši veikti kvalitātīvāk nekā daudzviet citur. Tā arī neparastais bērnu rotaļu laukums jeb, kā tagad pieņemts teikt “Paplakas disnejlenda” tapusi.

PictographLake Altitude 89 ft

Prūšu ūdenskrātuve

“Prūši”, Paplaka, Virgas pagasts +371 63454848 +371 29377366 Prūšu ūdenskrātuve ir pagājušā gadsimta 70. gadu beigās mākslīgi radīta ūdenskrātuve 63 ha lielā platībā. Tās ieteka un ūdens avots ir Virgas upe, kas pavasara palos nodrošina bagātīgu ūdens caurteci. Prūšu ūdenskrātuve apgādā ar ūdeni arī mazu hidroelektrostaciju Prūšu HES. Prūšu ūdenskrātuvei ir labs piebraucamais ceļš un autostāvvieta. Prūšu ūdenskrātuves atpūtas kompleksā ir: Peldvieta. Vairākas makšķerēšanas vietas. Trīs divvietīgas mājiņas, elektrības pieslēgums Wi-Fi Ugunskura vieta, galdi, soli, nojume ar galdu un soliem. Bērnu rotaļu laukums, lielās šūpoles. Pludmales volejbola laukums, dārts. Zivju sagatavošanas vieta (cepšana, kūpināšana), grils. Lauku tualetes. Teritorijā ir uzstādīta novērošanas sistēma.

PictographProvisioning Altitude 62 ft

Kafejnīca ''Zem liepas''

Lielā iela 28, Grobiņa +371 63491474

PictographProvisioning Altitude 78 ft

Kafejnīca ''Lielā pietura''

Rīgas iela 45, Grobiņa +371 26085615 (ikdienas pasūtījumiem); 29525715 – (banketiem, grupu ēdināšana, svētku galdi) Šosejas Rīga - Liepāja malā ikdienu paēdinās garāmbraucējus ar dažādiem meistarstiķiem. Katru dienu savas “Dienas piedāvājums”, iespējams labākās karbonādes kopš 1995. gada A9 šosejas garumā. Viņu devīze: “Tu esi tas, ko Tu ēd. Neiznieko savu dzīvi pa niekiem – iebrauc, paēd īstu ēdienu!” Paēdinās arī svētku reizēs, kā arī lielākus bariņu ēdāju.

PictographProvisioning Altitude 80 ft

Kafejnīca ''Dzērves ligdza''

Lielā iela 33, Grobiņa +371 29741365 Atrodas Grobiņas centrā un ikdienu piedāvā garšīgas, daudzveidīgas pusdienas. Savukārt svētku reizēs ar kafejnīcas saimnieci un gardo ēdienu meistarotāju Diānu var vienoties par izsmalcinātiem gardumiem svētku galdam – saldiem un sāļiem.

PictographProvisioning Altitude 79 ft

Kafejnīca ''Ducis''

Lielā iela 70, Grobiņa +371 63490428

PictographProvisioning Altitude 36 ft

Kafejnīca ''Cafe uz riteņiem''

Lielā iela 6A, Grobiņa +371 26159794 Kafejnīca ar savu garšu! Jauka vietiņa Grobiņā, A9 šosejas malā, vietā, kur gūst mieru pat Liepājas draiskie vēji. Vieta, kur tev, steidzīgais ceļiniek, atgūt spēkus un gūt garšu baudījumu! Piedāvāsim jums ātri un garšīgi paēst. Ēdināšana uz vietas, līdzi ņemšanai, izbraukuma ēdināšana un svinību galdu klāšana. Burgeri, tortiljas un gardākie virtuļi Dienvidkurzemē.