Pirinexus sencera des de Vidreres (2 etapes)

Photo ofPirinexus sencera des de Vidreres (2 etapes) Photo ofPirinexus sencera des de Vidreres (2 etapes) Photo ofPirinexus sencera des de Vidreres (2 etapes)

one day 19 hours 10 minutes
21931
August 9, 2023
August 2023

near Vidreres, Catalunya (España)

Ruta que transcorre per vies ciclables on el ferm pot ser sauló o formigó i per tant esta en bon estat a excepció dels ports de muntanya i algun enllaç que es fa per asfalt per carreteres poc transitades. El tram de descens de la cara sud del coll de panissars fins a la Jonquera transcorre per una pista de sauló força sorrenca que esta molt trencada i on s'arriba a fer molt pesada amb gravel, tot i això es factible de fer. Val a dir que el contrast que experimentes en passar de la via ciclable francesa a la via "ciclable" catalana es brutal, i això que és un tram que forma part del EuroVélo 8, entenc que amb fons UE. Tot i això en aquest tram s'han dedicat solament posar cartells a una pista forestal molt degradada amb nul manteniment. Si la repetís intentaria passar pel Coll de la Manrella i des de la Vajol trobar un traçat alternatiu per enllaçar amb el recorregut de la Pirinexus.

Per fer-la amb dos dies es just, però es pot fer, si les parades son per menjar i dormir, fer alguna fotografia i veure algun dels pobles sense baixar de la bicicleta. Fer-la en tres dies seria més equilibrat, tot i que a mi em coincidia haver de dormir a llocs que o perquè ja conec o per turístics no em cridaven l'atenció, així que vaig optar per aprofitar la fesca de la vesprada per allargar la segona etapa.

El pla d'etapes sortint de Vidreres, vaig dinar a les Preses i vaig dormir a Camprodón. A l'endemà vaig continuar fins a dinar al coll de Panissars que hi ha un restaurant a Riunogues que per l'hora e passada em va anar molt bé, després ja d'una tirada baixant per l'Empordà sense entretenir-me massa. Si es vol fer amb dos dies potser el primer dia es podria allargar fins a dormir a Prats de Molló i així quedarien les distàncies i els temps més equilibrats tot i que el primer dia s'enduria el gruix del denivell.