Eroica Etapa 1 : Bucle Nord desde Pianella

Photo ofEroica Etapa 1 : Bucle Nord desde Pianella Photo ofEroica Etapa 1 : Bucle Nord desde Pianella Photo ofEroica Etapa 1 : Bucle Nord desde Pianella

September 6, 2022
September 2022

near Pianella, Toscana (Italia)

L’Eroica en 4 etapes amb la furgo.

Fa molt temps que estàvem planificant de fer aquest recorregut amb la Gravel. La primera idea era de seguir el recorregut de la cursa, sortint de Gaiole in Chianti, dividint-lo en 4 o 5 etapes, buscant allotjaments a cada parada, i una empresa que ens porti les maletes d’un allotjament a l’altre, tal com vàrem fer una part de la Velodyssée, de Nantes a la Rochelle. Buscant per internet i enviant un quants mails, vam trobar una empresa que s’ocupava de tot : disseny de les etapes, reserva dels allotjaments i transport de les maletes, però el preu que ens demanaven per aquests serveis ens van fer desistir.

Llavors vam començar a mirar com fer-ho amb la furgo. De primeres vam mirar de seguir el recorregut oficial de la cursa, tornant amb tren al punt de partida de cada etapa i movent la furgo al següent punt cada dia, però ràpidament vam abandonar aquesta idea, ja que en tot el recorregut només hi han 4 pobles que tenen estació de tren, i tots estant a la mateixa banda del recorregut. L’altra dificultat que vam trobar per fer-ho d’aquesta manera, és que hi han pocs llocs on dormir amb la furgo.

Doncs vam abandonar l’idea de seguir el recorregut de la cursa, i vam dissenyar un recorregut alternatiu que ens permetés fer tota la Eroica, dividint-la en bucles. Al final ens ha quedat força rodó, per això ho volem compartir.

Mirant el track de la cursa, salta a la vista que és pot dividir fàcilment en 3 bucles : El bucle Nord i Sud son evidents, i d’una dificultat similar. El bucle central també és evident però massa llarg per nosaltres : l’hem dividit en dues etapes amb tornada amb tren de Asciano a Siena.

Al final ha quedat així :

Dia 0 : Ens instal·lem al càmping de Siena.

Dia 1: Anem amb la furgo fins a Pianella i fem el bucle Nord : 52Km i 940m de D+. Tornem al càmping amb la furgo.

Dia 2 : Sortim des del càmping amb la bici i fem el tram Siena-Asciano en sentit anti-horari passant per Murlo i Ponte d’Arbia. Tornem a Siena amb el tren. 59Km i 770m de D+.

Dia 3 : Sortim del càmping amb la bici i fem el tram Siena-Asciano en sentit horari passant per Castelnuovo. Tornem a Siena amb el Tren. 44Km i 690m de D+

Dia 4 : Com que plou, aprofitem per fer turisme. Abandonem el càmping i ens instal·lem a Buonconvento.

Dia 5 : Sortim de Buonconvento amb la bici i fem el bucle SUD, en sentit anti-horari, passant per Montalcino. 65Km i 1230m de D+.

ETAPA 1 : PIANELLA - PIANELLA

Hem dormit al Càmping de SIENA.

Carreguem les bicis a la furgo i anem fins a Pianella per la carretera SP408. Són uns 10Km però la carretera és dolenta, tardarem ½ horeta en arribar.
A Pianella, travessem el poble i a la sortida Nord trobem un descampat, a mà dreta, on hi ha camions i cotxes aparcats. Aquí deixarem la furgo. Probablement s’hi pugui pernoctar pels que no vulguin anar al càmping.

Agafem les bicis, i a un centenar de metres del lloc de sortida trobem, a mà esquerra l’inici del recorregut. Aquí comença la strada biancha.

Els primers 20 km, fins a Radda in Chianti, seran tots per pista. Pujades i baixades suaus, a través de vinyes, disfrutant del paisatge típic del Chianti.

Radda in Chianti és un poblet típic de la zona, força turístic. S’hi pot fer una parada per carregar els bidonets d’aigua o fer un cafè.

Després de Radda, el recorregut continua per carretera uns 7 km, per tornar a agafar un tram de pista fins a Gaoile in Chianti.

A Gaoile, pararem per menjar una mica a una terrassa i per fer les fotos de rigor davant del Gall. També farem una visita a la botiga de l’Eroica i omplirem els bidonets d’aigua.

Sortim de Gaoile per carretera, i a 5 km del poble ens desviem una altra vegada per pista cap al Castello de Brolio. Són uns 5 km de pujada bastant costeruda, que, amb la panxa plena, ens farà suar una mica.

Una vegada al castell, pararem per recuperar forces i fer algunes fotos.

A partir d’aquí, tot és baixada, per pista, fins al punt de partida.

Tornem al càmping, una dutxeta i cap a Siena a fer el turista...

Continua --> https://ca.wikiloc.com/rutes-gravel-bike/le-scotte-asciano-112909495