Penedes 360 SlowBike en estil Bikepacking

Photo ofPenedes 360 SlowBike en estil Bikepacking Photo ofPenedes 360 SlowBike en estil Bikepacking Photo ofPenedes 360 SlowBike en estil Bikepacking

June 13, 2020
June 2020

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

Ruta Penedès 360º Versió Slow Bike, volta molt recomanable a la comarca del Penedès per terreny poc tècnic, passa per tots tipus de pistes amples, pistes rurals asfaltades i carreteres secundàries ideals per Gravel i cicloturisme. Excepte alguns curts trossos amb algunes pedres i malmès per les pluges. Ruta amb molts punts d'interès, passarem per petits poblets, moltes ermites, el pantà de Foix, Pelàgs de Vilobí, Vilafranca del Penedès, conjunt monumental de la Roca a Sant Martí Sarroca, molts cellers i caves i sobretot paisatge amb moltes vinyes.
Nosaltres sortim de Sant Sadurní d'Anoia, aprofitant temps de confinament i fem la ruta en estil bikepacking en dos dies dormint al km 83km aprox, passada la masia Gomila sobre Sant Jaume dels Domenys. Seguim el traçat original i excepte a les Gunyoles, on pugem al Miravinyes del Circell (Mirador amb bones vistes de la plana penedesenca) i prop de Sant Pere de Riudebitlles, pugem al Miravinyes de la Cadira (també amb fantàstiques vistes). Passat les Masuques ens toca passar el riu Foix que aquest any baixa bastant ple i ho fem descalçant-nos (si es vol evitar es pot fer seguint la carretera de les Masuques fins a Castellet). Al arribar a Sant Sadurní la ruta fa un petit bucle per les Caves Codorniu i ermita romànica d'Espiells. El nostre comptakms va marcar 155km i 2400m desnivell positiu.
Al llarg de la ruta passem per molts allotjaments rurals. Aquesta ruta és una iniciativa d'Enoturisme Penedès més info a www.penedes360.cat. Recomanable mapa Alpina "Penedès" amb tots els recorreguts marcats de les diferents versions de la Penedès 360º.

• Photo of catatrek
    catatrek Feb 5, 2022

Persi, recordes si el lloc on vas acampar hi havia font per proveï-te d'aigua i poder cuinar?

• Photo of persi
    persi Feb 5, 2022

Hola
    No, el lloc on vam acampar no hi havia aigua, es un lloc elevat i sec i només hi ha una masia pels voltants.
    Has de carregar aigua abans