Manresa-Sant Pau de la Guardia-Manresa

February 6, 2021
February 2021

near Manresa, Catalunya (España)

Sortida des del barri del Suanya per la pista que porta a Castellfollit del Boix, els primers quilòmetres sobre asfalt. Passat Castellfollit per carretera de baixada fins la rotonda de Maians.
Agafem carretera vella de Sant Salvador de Guardiola per pendre pista a la dreta que ens durà fins a Sant Pau de la Guardia. En el track no s'hi passa però val la pena fer-hi una parada per fer un beure a la terrassa del restaurant.
Seguim per pista fins a trobar la carretera de Can Massana-Manresa. trenquem uns metres en direcció Manresa i agafem pista a l'esquerra, passem per una construcció abandonada (El Cup del Cases), seguim baixant per corriol, amb algún tram massa tècnic per a una gravel, tot i que crec que amb btt es pot baixar. Passem també per la casa enrunada de la Casa Nova fins arribar a la pista que ve de la carretera de Can Massana. Trenquem a l'esquerra amb un tram de pujada, deixem pista principal i trenquem a la dreta passant per la casa també enrunada de Matastacs Vell (foto). Baixem fins a trobar el torrent de Julenques. Aquí hi ha la posibilitat de seguir pel torrent per corriol, molt recomenable de fer. Creuem el torrent i seguim per pista en pujada passant per la casa de Julenques. A pocs metres prenem de nou la carretera de Can Massana en direcció Manresa fent uns quilòmetres per trencar a l'esquerra en direcció Sant Salvador de Guadiola passant ler la urbanització de Ca l'Esteve.
Carretera fins la betzinera de Salelles, trenquem a l'esquerra passant pel celler Fargas Fargas per arribar de nou al Suanya.