Gravel - la Vall d'Horta

October 24, 2021
October 2021

near Santa Perpètua de Mogoda, Catalunya (España)

Ruta TOP!!

Com que es tracta d'una ruta gravel, la idea és anar combinant trams d'asfalt amb trams de pista, i també amb trams de corriol.

I per començar, es puja fins a Sentmenat pel camí de la Serra Barona, però es va fins a Castellar del Vallès per carretera. Una manera ràpida i eficient de fer els km més "avorrits" els que sempre fem per anar a gairebé qualsevol lloc.

La ruta segueix amb un llarg tram de pista, la pujada al Puig de la Creu i fins a Coll Monner, després baixada fins a Sant Llorenç Savall (en aquesta ocasió més pel torrent del Mascarell) i un altre cop tram de carretera fins el trencant d'entrada a la Vall d'Horta, en aquesta ocasió per la casa de la Roca. A partir d'aquí el camí es va estrenyent fins a esdevenir un corriol que va travessant per la vora de camps i vinyes, fins arribar al pont de les Muntades.

Aprofiteu si voleu per anar a veure la casa del Marquet de les Roques, val molt la pena, i si no, avall per la pista asfaltada fins a Comadran, on tornem a agafar una pista de terra que ens porta fins el coll de Palomera, i de baixada fins la carretera de Castellar, just a l'alçada de l'icònic Revolt Rodó. Compte amb aquesta baixada, és pista però te trams de fort pendent i amb condicions seques pot arribar a ser força relliscosa.

Asfalt fins a Sant Feliu del Racó, tram de terra envoltant can Juliana i fins el pont Vell de Castellar, travessa de Castellar, i tornada pel camí de la Salut.

Tot plegat, una ruta variadíssima, no molt exigent, i amb paisatges espectaculars