GRAVEL CURTA- ELS SECRETS DE L'EMPORDÀ

May 23, 2021
May 2021

near les Corts, Catalunya (España)

NOM: ELS SECRETS DE L’EMPORDÀ

DESCRIPCIÓ: Si t’estàs iniciant el mon de la Gravel, aqueta és la teva ruta! Podràs descobrir l’Empordà desconegut amb petites carreteres secundàries i pistes forestals ideals per la pràctica del Gravel. Passaràs per pobles petits i d’interior on descobriràs l’Empordà més tranquil i autèntic, fins i tot si la fas en ple mes d’agost

ITINERARI:Sortirem des de l’Oficina de Turisme l’Escala en direcció a Albons per una pista accessible i de bon fer per coronar el Puig de Segalar. Una mica abans d’arribar al cim del Puig, atura’t i descobreix el Castell de Sant Feliu de Garriga, un monument ple d’història el qual està molt ben exposat i explicat en els plafons informatius exteriors al Castell.

Després de culturitzar-te, comença la pujada forta al cim, pedala fort per què el premi s’ho val. Des del cim del Puig Segalar, ubicat a 171 metres d’alçada podràs gaudir d’un dels millors miradors de la nostra zona. Però no pateixis, a partir d’aquí tot baixada i planer, ruta 100x100 gravelera.

Després de fer la foto de família des del cim del Puig Segalar toca baixar i passar per un dels petits racons més bonics de l’Alt Empordà, el nucli de de Palauborell que està catalogat a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. I així seguirem on passarem per una zona denominada “Les Soreres”, un indret amb un encant especial i singular.
Tot seguit continuarem en direcció Ventalló (conegut pel seu oli) per així seguir per Vallveralla i planeja fins a l’Armentera, un municipi conegut per la seva producció de pomes made in Empordà.

A continuació una bona recta fins a arribar al veïnat dels Cinc Claus on agafarem la ruta Pirinexus fins a Sant Martí d’Empúries, on podem fer una parada per gaudir ja que arribem al final de la ruta. Des de Sant Martí es podrà visitar els seus carrers i entendre per què és un conjunt històric declarat bé cultural d’interès nacional.

Una vegada visitat el nucli de Sant Martí seguirem en direcció a L’Escala on trobarem les ruïnes d’Empúries com a regal final de la ruta fins a enllaçar de nou seguint el litoral amb l’Oficina de Turisme.