GAVARRES Gravel: Girona-Puig d'Arques-Els Metges-Montnegre-Quart-Girona

Photo ofGAVARRES Gravel: Girona-Puig d'Arques-Els Metges-Montnegre-Quart-Girona Photo ofGAVARRES Gravel: Girona-Puig d'Arques-Els Metges-Montnegre-Quart-Girona Photo ofGAVARRES Gravel: Girona-Puig d'Arques-Els Metges-Montnegre-Quart-Girona

March 2, 2022
February 2022

near Sant Ponç, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.200m

Interessant ruta gravel molt pistera pel massís de les Gavarres. Sortim de Girona per la Via Verda fins a Cassà de la Selva, on comencem a pujar en direcció al Puig d'Arques, el cim més alt del Gironès: la pujada és eminentment per pista de bon fer, amb algun tram de camí més estret i un parell de sectors de pendent dur (no massa llargs). En enllaçar amb la pista que ve d'Els Metges, ja a la part final de l'ascens, trobem unes rampes més exigents, fins el vèrtex geodèsic marcat com a "Puig d'Arques" i, just després, el Puig d'Arques: aquest, amb un mirador elevat, ofereix unes fantàstiques vistes de tot el Gironès i l'Empordà, arribant de la costa fins el Pirineu.

Desfem un tram de la pista d'anada i prenem la que baixa fins al paratge d'Els Metges, on destaca l'ermita de Sant Cebrià de Lledó i un restaurant actualment molt concorregut per excursionistes i ciclistes.

Des dels Metges baixem novament per pista fins a la carretera de Santa Pellaia, amb la que connectem a la part baixa: remuntem un petit tram de la carretera, però de seguida prenem una nova pista, molt agradable, que puja suaument fins al nucli de Montnegre. Aquí ja prenem asfalt en direcció a Sant Mateu de Montnegre i baixem per aquesta carretera de poc trànsit fins a Quart (existeixen nombrosos camins alternatius per baixar), tornant a Girona novament per la Via Verda.

Recorregut: Girona-Quart-Llambilles-Cassà de la Selva-Puig d'Arques-Els Metges-Montnegre-Quart-via verda-Girona

Ermita de Sant Cebrià (Els Metges)

Puig d'Arques (antena i mirador)