Eroica Etapa 4 - Bucle SUD desde Buenconvento

Photo ofEroica Etapa 4 - Bucle SUD desde Buenconvento Photo ofEroica Etapa 4 - Bucle SUD desde Buenconvento Photo ofEroica Etapa 4 - Bucle SUD desde Buenconvento

September 19, 2022
September 2022

near Buonconvento, Toscana (Italia)

ETAPA 4 : BUENCONVENTO - BUENCONVENTO

Sense cap dubte l’etapa reina. Si només en podeu fer una, feu aquesta. És llarga i exigent, però val la pena. Després de 3 dies de bici per la Toscana quedarem meravellats pels paisatges d’aquest darrer dia.

Sortim de Buenconvento on hem dormit. Els primers 10 km són per escalfar : pista blanca, força plana. A partir d’aquí comença el festival : uns 5 km de pujada amb rampes al 15%. Després encara quedaran 10 km de pujada més suau per arribar a Montalcino. El paisatge és sublim.

A Montalcino fem la parada. És un poble molt turístic, però no podem perdre-hi molt temps, encara ens falten 40 km per completar l’etapa.

Sortim del poble per gaudir d’una llarga baixada per carretera asfaltada. Al final de la baixada, deixem l’asfalt per tornar a agafar la strada biancha, que ens portarà suaument fins a Torrenieri. Travessem el poble, i ràpidament tornem a la pista. Els darrers 24 km, de Torrenieri a Buenconvento els farem tots per pistes solitàries, en un constant puja-baixa. No és un recorregut difícil, però la fatiga acumulada farà que la tornada a Buenconvento s’ens faci una mica pesada.

CONSELLS :

La millor època per fer aquest recorregut són la primavera i la tardor. Nosaltres i varem anar a principis de Setembre i vam patir temperatures superiors als 30º.

Porteu aigua, mínim 2 bidons : hi ha trams de més de 20 km en els que no és passa per cap poble, no és creuen rius i no hi ha ni una font.