Photo ofCampdevànol-Gombrèn-Montgrony-Cornudell-La Creueta-La Molina-Coll de Pal-Gavarrós-Refugi d'Erols-Castellar de n'Hug-Mataplana Photo ofCampdevànol-Gombrèn-Montgrony-Cornudell-La Creueta-La Molina-Coll de Pal-Gavarrós-Refugi d'Erols-Castellar de n'Hug-Mataplana Photo ofCampdevànol-Gombrèn-Montgrony-Cornudell-La Creueta-La Molina-Coll de Pal-Gavarrós-Refugi d'Erols-Castellar de n'Hug-Mataplana

October 17, 2022
October 2022

near Campdevànol, Catalunya (España)

Sortida des de Campdevànol, carretera amb suau pujada fins més enllà de Gombrèn, per agafar la desviació cap al santuari de Montgrony, on comença a augmentar el desnivell progressivament durant uns quatre quilometres i mig, fins a trobar una desviació a mà esquerra.
Aquí comença un camí que al principi és bastant pedregós, però després va millorant, convertint-se en un bonic corriol que ens portarà fins Sant Joan de Cornudell.
Agafem la carretera direcció al coll de la Creueta i arribem fins a la Molina, on anem a buscar la desviació cap als llacs.
Aquí comença la part més dura del recorregut, al principi per una pista que es va complicant a mesura que augmenta el pendent, fins que arribem a una desviació a peu de pistes on tocarà empènyer la bici a estones, fins arribar al camí que duu al Coll de Pal.
Fem un tram de carretera fins el refugi del xalet de coll de Pal i ens desviem a l'esquerra (en la segona part més dura del recorregut) per una pista amb fort pendent de baixada i molta pedra solta, que ens farà recordar lo bé que hauria anat una BTT.
Passem per Sant Genís de Gavarrós i més endavant pel refugi d'Erols, fins al museu del ciment de Castellar de n'Hug, on agafem de nou la carretera asfaltada cap amunt.
La següent desviació és la carretera que porta cap al castell de Mataplana i que connecta amb la carretera del santuari de Montgrony, on seguirem ja de baixada per tornar al punt on havíem començat aquesta ruta.
La he qualificat de difícil pel tram que s'ha d'empènyer a la Molina i per la baixada cap a Gavarrós.