Borredà, St. Jaume Frontanyà, Gonbrèn, Ripoll, les Lloses, Borredà

Photo ofBorredà, St. Jaume Frontanyà, Gonbrèn, Ripoll, les Lloses, Borredà Photo ofBorredà, St. Jaume Frontanyà, Gonbrèn, Ripoll, les Lloses, Borredà Photo ofBorredà, St. Jaume Frontanyà, Gonbrèn, Ripoll, les Lloses, Borredà

July 2, 2023
July 2023

near Borredà, Catalunya (España)

Ruta molt rodadora. Per pistes asfaltades i carreteres de muntanya estretes poc transitades. Atravesa colls i alts agradables que els fa assequible i disfrutes.
Paissatges de Muntanya i pirinencs, encantadors i bonics, pasem per poblets i pobles carregats d'història, cada cop de pedal penses que pot aparèixer el Compte Arnau, llegenda de Catalunya.
He pedalt amb gravel, crec que es la bici ideal per la seva versatilitat. Es pot fer perfectament amb BTT, amb roda 29", malgrat que quasi tot és asfalt pero es pot adaptar bé. La de carretera millor i més ràpida, els únics detalls a tenir en conte, que passat Sant Jaume, ens trobem rocs que arrossegat la pluja sobre l'asfalt, alguns pasos Canadencs, també de Campdevànol a Ripoll es una via verda de sorra i ciment, millor fer per la C-17 que te pràcticament via de servei dels polígons que l'emboltan.
Sortida de l'encreuament de la carretera de Borredà a Sant Jaume Frontanyà 854 m aprox. d'alçada, Sant Jaume de Frontanyà 1072 m. Aquí pasem les pendents més fortes , coll de Sant Jaume 1168 amb un 17% pendent, l'últim tram es quasi vertical. Coll de la Batallola 1191 m que puja un 15% es l'últim tram fortissim. Baixem fins 916 m que es l'encreuament de la carretera de la Pobla de Lillet a Gombrèn, girem a la dreta, Collada de Montverdor, Coll de la Merolla 1090 m. Baixem Gombrèn 898 m, Campdevànol 729 a partir d'aquí via verda fins Ripoll, en vaig liar per agafar la via verda, es pot agafar l'interior del poble, no fa falta arribar a C 17. Entrem a Ripoll per derrere el Monastir.
Sortim de Ripoll 654 m, per carril bici costat C 17, mica liat. Quan arribem al restaurant Villaura creuem per sota la C 17 i ens platem a la carretera de Berga. Santa Maria Lloses 1000 m. Santa Maria Matamala 970 m, baixem fins riera de Merlès, pujem fins Coll de Borredà 950 m, baixem fins punt d'inici, malgrat que l'últim tram fins l'encreuament de Borredà a Sant Jaume Frontanyà fa pujada.