Photo ofACT GRAV Tordera Montbarbat Can Mundet Terra Negra Cadiretes St Baldiri Solius Llagostera 20240211 Photo ofACT GRAV Tordera Montbarbat Can Mundet Terra Negra Cadiretes St Baldiri Solius Llagostera 20240211 Photo ofACT GRAV Tordera Montbarbat Can Mundet Terra Negra Cadiretes St Baldiri Solius Llagostera 20240211

4 hours one minute
February 11, 2024
February 2024

near Tordera, Catalunya (España)

Trajecte que va desde Tordera a Llagostera sense tornada passant per:

- Estany de Cal Raba (1.7 km)
- Necròpolis del Pi de la Lliura (20.3 km)
- Coll de Terra Negra (22.6 km)
- Font d'en Dalmau (28.9 km)
- Puig de Cadiretes (32.0 km)
- Pedra dels Sacrificis (34.8 km)
- Pedra Espolla (36.1 km)
- Ermita de Sant Baldiri (37.7 km)
- Monestir de Solius (47.2 km)
- Molí d'en Nadal (53.1 km)

La ruta surt de Tordera i passa la major part per pistes, alguns trams d'asfalt (poquet, el just), i alguns trams de corriols sempre ciclables. Si que tenim algunes pendents fortes al pujar a Cadiretes, pero be, es questió d'anar fent.

Voltem pel perímetre sud-est de la urbanització de Montbarbat per un corriol en algún punt dificultós per anar amb la gravel, fins a retrobar la pista que ens apropa a atrevessar per asfalt la urbanització de Lloret Blau.

Anirem pujant per pista fins arribar a Can Mundet, ja de baixada fins al Coll de Terra Negra.

Aquí atrevassem la carreterea de Tossa a Llagostera, per continuar mes pujant que baixant, fins a la urbanització de Font Bona.

Anirem a buscar una pista que ens puja amb fortes pendents fins a Cadiretes.

Continuem ja de baixada cap a la Carretera de St Grau, que atravessem per agafar el GR que ens dur a la pista que va cap a Can Cabanyes de Montagut, i continuar de baixada cap a St Baldiri.

Arribant al mas de St Baldiri, antic punt de trobada de contrabandistes, desde on es repartien les mercaderies arrivades per mar als diferents pobles dels voltants.

Entrem per dins al mas per agafar le caminet anomenat també la pista d'en Lara, que tot vorejant el cim del Montclar i el Puig de la Matxuca, ens baixa fins a una pista mes bona que ja baixada entre les Carcaixells i les Roques de Solius ens baixa fins a la finca de Can Dalmau.

Aquí ja passarem per la Capella de Sta María de Solius, i anirem a buscar el riu del Ridaura, que seguirem per la pista fins al Gorg de Can Guardiola, on agafem un corriol de pujada del tot ciclable que puja a Can Nadal i que ens apropa al Carrilet d'Olot, per on acabarem d'arribar a Llagostera.