2023-08-03 Bamberg - Pommersfelden

August 9, 2023
August 2023

near Bamberg, Bayern (Deutschland)

We zijn deze toer vertrokken vanaf een dure betaalparking naast het Main-Donaukanaal. Eerst hebben we enkele toertjes door de benedenstad gemaakt voordat we aan de eigenlijke route begonnen.
Wij deden deze toer met een gewone e-bike, maar sommige paadjes waren meer voor gravelbikes.
Bij het bezoek aan de Altenburg namen we de verkeerde aflsag zodat we het laatste steile stuk te voet deden. Eigenlijk wilden we dezelfde weg nemen als de terug weg van de burg.
Daarna reden we verder over gravelwegen naar Pommersfelden waar we de tot Schloss Weißenstein reden.
Daarna zochten we kleine paadjes op om terug te rijden naar de Regnitz om via het veer terug naar het kanaal te rijden.
Maar tot onze grote verbazing voer het veer niet wegens teveel wind. Daardoor moesten we onze route aanpassen en besloten door de bossen over de heuvel te rijden.
Het was dus een heel winderige dag en dus was het stompen ondanks onze e-bikes. Maar we reden wel over heel rustige wegen.