TRAIL - SENDERISME - CORRIOLS / Bany de bosc per l'entorn de Rocallaura

Photo ofTRAIL - SENDERISME - CORRIOLS / Bany de bosc per l'entorn de Rocallaura Photo ofTRAIL - SENDERISME - CORRIOLS / Bany de bosc per l'entorn de Rocallaura Photo ofTRAIL - SENDERISME - CORRIOLS / Bany de bosc per l'entorn de Rocallaura

October 14, 2022
October 2022

near Rocallaura, Catalunya (España)

Turisme Urgell us proposa aquesta ruta en modalitat trail running o senderisme que transcorrer pels voltants de Rocallaura. Aquesta ruta tant es pot fer corrent com caminant, també es podria fer amb bicicleta BTT (dificultat difícil), però recomanaríem fer-la en el sentit contrari al que està marcat en aquesta ruta.

Es tracta d'un recorregut de poc més de 4 quilòmetres amb un desnivell positiu acumulat de 158 metres i classificada com una ruta de dificultat moderada, pel fort desnivell que trobarem en bona part de la ruta i també per algun tram de difícil progressió. Una ruta pensada per seguir-la en el sentit contrari a les agulles del rellotge.

El recorregut ens permetrà visitar la població de Rocallaura, emplaçada damunt d'un turó a 649 m d'altitud, amb carrers estrets i ben cuidats, cases de pedra, places amb encant, etc. Recomanem la visita. També ens portarà a descobrir la serra del Manantial amb un ascens cap al pla de Benet que despertarà els nostres sentits. Un autèntic bany de bosc per un corriol adornat per tota classe de vegetació, perfecte per sentir i experimentar aquest contacte tan necessari amb la natura amb un gran assortit de vegetació, arbres, insectes que ens faran gaudir del nostre pas per aquell indret. És una gran experiència parar un moment en aquest bosc, per estar en contacte amb la natura, tot abraçant aquests arbres imponents, plens de vida. Un cop arribem al pla de Benet ens trobarem amb un búnquer molt ben conservat de la línia de defensa republicana L2. Tot seguit iniciarem un plàcid descens fins al fons de l'Hostal abans de pujar altre cop fins a Rocallaura.

Continueu llegint per a una descripció més acurada de la ruta:

Sortirem de l'Avinguda Catalunya de Rocallaura i passarem per davant de la plaça de la Vila per començar el nostre primer descens pel carrer Prat de la Riba i camí de l'Horta. Arribarem a la carretera LV-2335 que haurem de creuar, tot i no ser una carretera molt transitada, demanem precaució al creuar-la. Seguirem cap a l'esquerra tot creuant la riera de Maldanell on començarem l'ascens al pla de Benet. Primer seguirem un camí ample que al cap d'uns metres deixarem per agafar un corriol a la dreta.

Aquest corriol concentra la major part del desnivell acumulat de la ruta i també tot l'encant, a parts iguals. Recomanem gaudir del moment i de tot el que la natura ens ha d'oferir per tal d'aconseguir la fita i arribar al pla de Benet. Al llarg d'aquest corriol, a part de trobar natura, també trobarem un antic refugi dels carboners, que data de l'any 1957. Seguirem el corriol per girar a la dreta, cal estar atents al track, per una zona encara més boscosa per arribar al pla de Benet.

En un extrem d'aquest pla trobarem un búnquer de la línia de defensa republicana, l'L2. Un búnquer que es conserva en molt bones condicions i que els més aventurers voldran visitar el seu interior. Continuarem tot deixant el pla de Benet al nostre darrere per arribar al camí que ens portarà de volta a Rocallaura a l'esquerra. Durant el trajecte podrem gaudir d'unes bones vistes de Rocallaura a una banda i de la serra del Tallat a l'altra.

Arribarem a Rocallaura i tindrem l'oportunitat de veure el poble des d'una altra perspectiva. Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona de descoberta de territori amb algun toc de tècnica, que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.