Šutka

1911
December 9, 2018
May 2009

near Prahovo, Област Пазарджик (България)

Shiroka Poljana - Golyam Beglik - Kazarmata - Mala Sutka - Goljam Sutka - Velingrad - Ostrovec - Jundola

Délka:cca.100km

Pokud si nahrajete naší stopu do GPS, zjistíte, že začíná až od Mala Sutka. Bohuzel se mi předchozí záznam smazal. Trasa překračuje dva nejvyšší vrcholy v oblasti a vede nádhernými borovými lesy. Koncem května jsme na Goljam Sutka měli sněhová pole a museli volit náhradní trasu levým údolím.
Ze Shiroke Poljany po silnici k jezeru Golyam Beglik. Jezero objeďte z jižní strany na mostek nad jezerem. Pak doleva proti proudu říčky a si 8km. Odsud musíte trefit cestu přes hřeben do vedlejšího údolí směr sever na bod "KAZARMATA". Pak na východ a na bodě "X3" odbočit zase na sever do kopce na Mala Sutka. (2078mnm).
Pak po hřebeni na Goljam Sutka, zde je již trasa v GPS. Goljam Sutka (2186mnm)je nejvyšší kopec v oblasti.
Snažili jsme se z vrcholku pokračovat přímo na sever po červené značce, ale zastavila nás sněhová pole. Vrátili jsme se kus pod kopec a odbočili doleva. Cesta vedla krásnými borovými lesy až na silnici do Velingradu.
Ve Velingradu doporučuji restauraci v parčíku, opravdu výborně vaří.
Spojovací trasu z Velingradu do Jundola mi poradili cyklisti. Nenechte se tedy vyděsit, že začíná odbočkou ze silnice do roští. Pak projedete někomu přes zahrádku, ostrým výjezdem do kopce a napojíte se na už normálně používanou cestu po zelené značce. Nebo zkuste najet na zelenou rovnou z centra.
Přes Ostrec (1369mnm) se vyšplháte stále po zelené značce do Jundoly.

Benzín: Velingrad, Jundola, Dospat, Batak

Kde koupit pivo: Velingrad, Jundola, Dospat, Batak, Shiroka Poljana .

Spaní: Pod stanem nebo širákem kdekoliv.