Gömbe - Yeşilgöl - Girdev - Baranda - İslamlar

Very difficult
October 20, 2020
October 2020

near Gömbe, Antalya (Türkiye)

Gömbe merkezden başlayan rota birkaç KM sonra toprak yola dönmekte. Yeşilgöl tabelasına geldiğinizde düz devam ederseniz Uçarsu şelalesine varıyorsunuz, tabela ve şelale arasındaki yol dar ve taşlı bir patika. Patika hafif bir motosikletle rahatlıkla geçilebilir fakat büyük motosikletler için pek uygun değil, dönmek istediğinizde aracınızı çevirmek de sıkıntılı. Yeşilgöl'ün kıyısına inmek için tabelanın arkasında bulunan kısa yokuşu çıkmanız gerekiyor, iri kaya ve yumuşak topraktan oluşan bu kısa etabı hemen hemen tüm enduro motosikletler çıkabilir, kısa bir yürüyüşle kararınızı verebilirsiniz. Göl kenarına yaklaştığınızda yumuşak zeminler olabiliyor, mevsime göre dikkat etmenizi öneririm.

Yeşilgöl'den Girdev yaylasına gitmek için Gömbe yönünde bir miktar geri dönüyoruz ve bir sapaktan sola dönüyoruz. Girdiğimiz yol bizi 6KM kadar Gömbe'nin sırtlarından KuzeyDoğu'ya doğru götürüp sonrasında tırmanmaya başlıyor. Bu etapta mevsimine göre bol bol çamur geçişi olabilir. Bu etabın ardından yaklaşık 10KM sonra Girdev görüş alanımıza giriyor.

Girdev'den Baranda'ya giden etap rotanın en zorlu bölümü diyebilirim, binek araçların pek kullanmadığı ve ara ara izlerin kaybolduğu bölümler mevcut. Birkaç noktada yolu bulmak için ileri geri hamlelerimiz oldu, iz kayıtlarında görülebilir. Bu etap büyük enduro'lar için oldukça fazla sürüş tecrübesi gerektirmekte.