Wikiloc will stop soon for maintenance

Děvín

December 9, 2018
May 2009

near Prahovo, Област Пазарджик (България)

Beglika - jezero Siroka Poljana - Orfej - Devin

Délka:50km

Opět nádherné lesy na vrchovině umocněné horským jezerem.
Od přehrady Beglika doporučuji jet po silnici do Siroka Pojana, zde u jezera odbočit na prašnou cestu za elektro rozvodnou, objet jezero ze severozápadu a pak se napojit na projetou trasu.
Úsek mezi Beglika a jezerem po červené značce, jak jsme jej projeli, je sice překrásný, ale docela náročný přes kameny a cesta se v hustém lese špatně hledá. Občas jsme s motorkami podlézali polomy.
U jezera Velikaja Poljana doporučujeme nocování na břehu. Připadáte si jak na hřebenech Šumavy a i typicky bulharský bordel kolem je menší než obvykle.
Další cesta je hezká a pohodová šotolina. Černým dolem kolem říčky vyjedete na horské louky u místa zvaného Orfej. V minulosti zde bývala svatyně Orfeova kultu. Na další cestě moc neváhejte a držte se projeté trasy. Cesty se docela rozdělují a je těžké odhadnout správnou odbočku.
Pokud nebudete mezi Orfej a Děvínem moc bloudit, tak si v Děvíně můžete za odměnu dát pivo.

Celá trasa je sjízdná i s kufry na velkém GS.
Benzín: Batak, Devin, Dospat, Sarnitsa.

Kde koupit pivo: Shiroka Poljana, Devin.

Spaní: Pod stanem nebo širákem kdekoliv.