2-Konya Eğrigöl

April 18, 2022
April 2022

near Seyircik Yaylası, Antalya (Türkiye)

Gündoğmuş-EğriGöl-Hadim-Konya rota devamı.
Rota hakkında bilgiler bir önceki Gündoğmuş-EğriGöl rotasında mevcut.
EğriGöl'den Gündoğmuş Alanya istikametine dönmeyip, yolunda açık olduğunu teyit ettikten sonra dönüşümüzü Hadim Konya üzerinden Ankara yaptık. Ben daha sonra için planladığımız başka bir gezi için motoru Ankara'da bırakıp İzmir'e döndüm.
Kar kulvarı diye adlandırılan mevki Korualan'a gelmeden çok önce bir yerlerde. Eğri gölden yaklaşık bir saat sonra ulaşıyorsunuz. Eğimli bir arazide yolun üzerine rüzgar ve yoğun yağış nedeni ile kar birikmesi sonucu yığılma oluyor. Karayolları ekiplerinin burayı açması ile metrelerce yığılmış kar içinde koridor açılıyor ve sonuçta bu görüntü ortaya çıkıyor. Eğer kar çok erimiş ise toprak balçıkla zamk arası bir kıvam alıyor. Motosiklet ile geçmeniz imkansız bir hal almasa da oldukça zorlayıcı bir etap haline geliyor. Bir de karşıdan araç gelir ise ortalık panayır yerine dönüyor. Çünkü gelen araç da siz de durmak istemiyorsunuz. Çünkü dursanız kalkamayabilirsiniz..Yol da bir aracın geçeceği genişlikte olunca... :-)