Volta per l'alta Cerdanya

July 17, 2023
July 2023

near Llívia, Catalunya (España)

Sortim de Llívia i per una carretera secundària anem a Cereja on agafem una pista que s'enfila fins que entrem a França a l'indret del càmping La Griole. Creuem la D-618 i arribem a la part alta de Targasona on seguim per una pista formigonada que aviat és barrada al pas dels vehicles motoritzats. És una pista utilitzada pels taxis que pugen els parapentistes a la zona d'enlairament, al vessant sud del pic dels Moros.
Revoltem el cim pel seu vessant oest i per una precària pista arribem a aquest modest cim enlletgit per una munió d'antenes de telecomunicacions. Malgrat això la vista és esplèndida als quatre vents. Des del Canigó a l'est fins a la serralada del Cadí a l'oest.
Al nord la carena dels pics de Collroig i el Carlit i cap el sud el Puigmal i muntanyes properes.
Deixem el cim i ara pedalem per una còmoda pista que ens endinsa al bonic indret de La Calma on hi ha un refugi guardat amb l'opció de fer un avituallament. Seguim pedalant entre boscos i prats fins arribar prop del Roc de La Calma on trobem les instal·lacions de l'estació d'esquí de Font-Romeu.
A partir d'aquí per una pista de servei de l'estació fem un ràpid descens paral·lels a un telecadira fins que arribem prop de l'estany de La Pradella. Fem una curta marrada per visitar-lo. Val la pena, l'indret és molt bonic.
Seguim pedalant en direcció nord per una pista barrada al pas motoritzat que travessa el Pla de les Bones Hores i que ens porta a la resclosa del gran llac de la Bollosa. Al fons podem observar els dos Perics i més a la dreta el Pam.
Travessem la resclosa i iniciem una ràpida baixada per la carretera D-60 que dóna accés a aquest indret. Després de fer uns quatre quilòmetres, en el Pla dels Avellans la deixem per seguir per una pista secundària, també barrada al pas de vehicles motoritzats, i que ens va endinsant a l'indret conegut com el Petit Canadà. Es tracta d'una pista i un sender preciosos que van baixant durant quasi 10 quilòmetres per dins d'un bosc de pi negre fins arribar a un gran dipòsit d'aigua molt a prop de Montlluís.
Aquí ja deixem aquest magnífic bosc i per senders ben arranjats arribem el coll de La Perxa. Creuem la N-116 i comencem a seguir el GR-36, un bonic sender, que enllaça els pobles d'Eina, Llo i Er. A partir d'aquesta població, que com a curiositat té l'església que el terra no està a nivell, per amples camins travessem una extensa zona de conreus i arribem de nou a Llívia.
Una molt interessant i variada ruta que no presenta cap complicació remarcable.

• xinuxano Aug 3, 2023

Ruta molt recomanable! Per la llargada i la dificultat tècnica convé bona condició física i tècnica sobre la bici.

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Aug 3, 2023

Tens raó. És una ruta molt variada tant amb paisatges com amb itinerari.
    Considero que no és excessivament difícil. Només cal una bona forma física i estar acostumat a pedalar per senders.