Volta al Pla de l’Estany 06Nov23

October 6, 2023
October 2023

near Banyoles, Catalunya (España)

Volta al Pla de l’Estany 06Nov23
Volta feta anant a buscar els tracks 7 i 6 del Consell Comarcal del Pla de l’Estany.
Total de 62,12 Km amb 887 m de desnivell positiu, en 5:07 dels quals 4:10 en moviment.
Una bicicleta elèctrica i una convencional.
Interessant volta feta anat a buscar l’inici del Track 7, a la República per seguir-lo en direcció nord per la seva part mes al est (en direcció contraria) i continuar per el Track 6, en el punt en que es creuen els dos.
Sortim de Banyoles cap a Camós, Cors, Palol de Revardit i Riudellots de la Creu, per trobar el Track 7 a la rotonda del Barri de la Beguda. El seguim (mal senyalitzat?) cap Sant Andreu del Terri, Perles i Olives fins a Sant Mer a on fem la 1a parada per menjar un mos (cal portar-lo!).
En la pista carenera de Sant Mer, trobem el Track 6 en el creuament de Sords, que seguim cap al N-NE per anar cap a Vilamarí i seguir direcció N, fins que veiem l’hotel “Casa Anamaria” (antigament Can Motes), molt identificable per el seu estil arquitectònic tant allunyat de la resta de construccions del entorn. Girem al W per anar a Ollers.
Segona parada per fer un mos i un glop d’aigua (cal portar-lo!).
Seguim direcció N fins a trobar la pista que ens duria a Orfes (cap al E), però que nosaltres seguim en direcció W per una pujada llarga amb un terra pedregós i bastant incòmode de pedalar, fins que trobem la baixada asfaltada del antic Càmping Majokal, molt ràpida i divertida que ens durà a la Gi-554 que travessarem per passar pel veïnat de Batllori (atenció, ocasionalment hi t haver un pastor elèctric per a o està indicat el Track 6) fins la GiP-5121 que seguim fins a dins del poble d’Esponellà per aturar-nos a la Fleca i deixar-nos temptar per alguna de les magnífiques pastes que tenen. Mol aconsellable; parada “llarga”.
Travessem el poble d’Esponellà per anar a buscar la pista de les centrals, sobre el Fluvià, i pujar per la primera pista que ens durà, en pujada sostinguda, cap al Pla de Martís, després de passar per la Casa de Martís (antigament “casa dels enginyers”: principi i final “oficial” del Track 6) seguim per la pista asfaltada del Pla de Martís cap a Serinyà (direcció E).
La idea inicial era seguir el track 6, però s’ha fet un xic tard i decidim seguir la via verda cap al Clot d’Espolla (direcció S) per anar cap a Usall i entrar a la banda Nord de l’Estany per Lió i cap al nostre principi d’etapa, per fer-la circular.
En conjunt una etapa molt maca, passant per indrets que resulta difícil de passar (estan massa al S), sense cap dificultat tècnica, però amb algun tram un xic pesat, que he mencionat.
Una bona matinal.

Sant Mer

Indicador del camí de Sant Jaume

Casal de Martis

• Photo of Toni Azón
    Toni Azón Jan 3, 2024

Avui l'hem fet amb ma dona. Està molt xula. Hem parat a Esponellà a dinar a Can Roca. L arribada a Banyoles es molt maca. Merci per compartir