Volta a Montserrat

February 20, 2022
February 2022

near Castellbell i el Vilar, Catalunya (España)

Volta completa a l'emblemàtica muntanya de Montserrat.
El punt de sortida és al Borràs, un dels barris del municipi de Castellbell i el Vilar.
Iniciem la ruta travessant el pont vell i seguint pel meandre del Llobregat que volteja l'encimbellat castell de Castrellbell.
Seguim per bones pistes i algun petit tram de corriol una mica tècnic fins arribar al camp de futbol de Marganell.
Ja amb el vessant nord de Montserrat a la vista iniciem l'aproximació pel camí de Cal Petit i el del Serrat de les Cametes que ens porta fins a la carretera que comunica el monestir de Montserrat amb Can Maçana.
Fem un curt tram de carretera i arribem al coll de Can Maçana, passem per l'àrea d'aparcament d'aquest coll i iniciem la pujada per una bona pista fins el Coll de Guirló. Un cop en aquest punt fem una petit marrada per pista i finalment per corriol fins a la base de la Roca Foradada. Tenim la Cadireta a sobre nostre. Feta aquesta visita, retornem al Coll de Guirló i per pistes força costerudes i una mica pedregosses perdem alçada ràpidament fins assolit la planúria sud de la muntanya de Montserrat plena de camps d'oliveres.
Aviat arribem a Can Jorba, una masia amb molta història, al restaurant de la Vinya Nova i al poble de Collbató. Seguim resseguint la Serra de Gatells on seguim un tram de l'antic camí entre Esparraguera i Collbató. Ens enfilem per la Serra de Can Rubió i fem un ràpid descens fins a la C-55 a l'indret del viaducte de La Puda. El travessem amb precaució i comencem a pujar per la pista que paral·lela al riu Llobregat el va resseguint aigües amunt pel seu marge esquerra. Aquest tram coincideix amb l'antic camí de la sal i també amb l'actual via verda del Llobregat. Arribem a Monistrol on deixem el riu per fer una curta marrada seguint el camí ral que comunica el Vallès amb Montserrat. Passem per les runes de Sant Antolí i aviat sortim a la carretera que comunica Monistrol amb Castellbell i el Vilar. Un parell de quilòmetres de carretera ens porten de nou al punt de sortida.
Són uns 55'5 km. amb un desnivell d'uns 1330 m.
El consum aproximat ha estat d'uns 500 w.