volt per el peu del món abr23

April 10, 2023
April 2023

near Crespià, Catalunya (España)

Crespià – Navata – Lladó – El Segueró – Queixàs

Volta fet en solitari el 10Abr23, amb l’E-Bike, seguint el track de JuliSG (581251)
En total han estat 49,9 Km (53 segons el comptaKm de la bici, però em sembla que tendeix a exagerar les distàncies).
Paratges molt macos, cap dificultat tècnica (ciclable al 100%), però un xic massa d’asfalt.
Cap al final del recorregut, després de Santa Magdalena, he passat tres pastors elèctrics (no estaven electrificats), però no he vist cap animal.
Navata i Lladó ja els coneixia. Sant Martí Sesserres sembla un lloc en el que no hi ets benvingut: tot molt vallat i poc acollidor.
La pujada des de Sant Martí Sesserres per la pista asfaltada del Món fins al creuament de la pista de Beuda (pK 22.87 a 28.79) bastant circulada de bicis i cotxes, però ben asfaltada. S’arriba al punt mes alt del recorregut. Un xic monòton.
La baixada des del creuament fins al Segueró (pK 34,8), també asfaltada i estreta i amb algun cotxe pujant a tot drap.
El conjunt del Segueró és d’una bellesa impressionant. Jo no hi havia estat mai (havia fet la pista de Beuda al Món, sense parar al Segueró).
Després del Segueró segueix en baixada i passa per el restaurant La Guixera (pK 36,36) que té molt bona pinta (quan hi he passat era encara massa aviat i era tancat). La pista asfaltada passa al costat de Santa Llúcia de Beuda, tancada dins d’una propietat privada (pK 36,70).
S’arriba al Sta Magdalena (pK 39,97), o a Santa Maria de Jonqueres un lloc molt obert en el que, també, tens la sensació de no ser gaire benvingut, amb un cartel que anuncia que TOT ES PRIVAT, excepte l’església (menys mal!)
Tornes enrere fins al pK 40,51 que el track gira a la dreta en baixada per una pista no asfaltada (finalment!) amb algun petit tram un xic desmuntat i, abans d’arribar a Queixàs, cal passar tres pastors elèctrics (no electrificats), també amb molts indicadors d’animals en llibertat i prohibit passar a peu.
Desprès de Queixàs es passa la N-260 per el pont de l’accés i se segueix per pista fins trobar la GiP-5121 al nostre pK 47,23 que ens porta a Crespià i final de la ruta.
En conjunt molt maca, però algun tram d’asfalt es podria fer per pista o camins que caldria veure si son ciclables.
El desnivell total, positiu, acaba sent d’uns 750 metres.
He consumit una tercera part de la bateria, sense anar massa en compte d’estalviar.