Photo ofVilaverd-Montblanc-Rojals-Mola d'Estat (les tres creus)-la Pena-Montblanc-Vilaverd Photo ofVilaverd-Montblanc-Rojals-Mola d'Estat (les tres creus)-la Pena-Montblanc-Vilaverd Photo ofVilaverd-Montblanc-Rojals-Mola d'Estat (les tres creus)-la Pena-Montblanc-Vilaverd

November 7, 2022
November 2022

near Vilaverd, Catalunya (España)

Enèssima reedició de la clàssica de Rojals, però aquest cop molt complerta i amb nous senders.

En el primer dia "d'hivern" del curs el vent gelat ha fet la guitza ben bé fins passar Montblanc. Abans d'arribar al camí asfaltat cap a l'ermita de la Consolació, hem fet un sender que no coneixiem que evita baixar per pista. Està molt bé.

A partir d'aquí hem pujat totalment per pista fins a Rojals (amb l'excepció d'un corriol planer poc abans d'arribar-hi) pq tenįem ganes d'arriba a la Socarrimada...

Un cop ben esmorzats i ja amb millor temperatura, hem anat cap a l'era dels Cogullons pel GR i hem arribat fins a les 3 creus pq un company no hi havia estat mai. Com sempre, el paisatge des d'aqui impressiona. I ja hem començat el retorn. Primer, hem fet un sender que només havia fet un cop i que ens deixa a l'entrada del següent, el del Coll de la Creu d'Ardit, que avui en fer-lo en aquest sentit és en lleugera pujada. I des d'aquí sí que ja bàsicament és tot baixada. Primer pel sender del mirador de la Pena, després per les Cent Fonts, la següent trialera que sempre em recorda al Priorat (avui he passat pel costat del la bassa i he continuat una mic més per sender fins al camí).

Amb una mica de pujada per pista, ja sóm a on antigament hi havia unes arnes i, a partir d'aquí, festival fins a Monblanc, amb una de les millors baixades de la contrada.

Deprés de fer els senders de darrera l'ermita de Sant Josep, en arribar la carretera de Rojals, m'he animat en solitari a anar a visitar un sender que havia vist (mapa+foto satèlit) que baixa després d'un km i mig o dos de pujar per carretera. M'ha sortit "regular" l'expedició pq el camí està tapadíssim. És una autèntica llàstima, pq de traçat i de ferm està molt bé i seria una perfecta cirereta del pastís a aquesta ruta. I a jutjar per la foto aèria, no ha de fer massa temps que s'ha quedat així d'abandonat. Per a baixar en bici no ho recomano (a veure si els bikers que estan fent tanta feina per Montblanc amb nous senders arriben fins aquí... "només" caldria esbroçar pq el sender de 600 m de llarg i 120 de desnivell negaiu, hi és. i ben guapo.

En síntiesi, un molt bon matí per una de les meves contrades favorites.

• Photo of ignasi1
    ignasi1 Nov 7, 2022

Vaig veure que la tenies en projecte. Al final l'has feta. 🤗

• Photo of flonjall
    flonjall Nov 7, 2022

Si Ignasi. Un parell de cops l'any, mínim, s'hi ha d'anar a Rojals. Mai decep. i ara a la tardor, encara menys.