Vilallonga Llanars Llevada Llebro pujades dures senders curiosos

Photo ofVilallonga Llanars Llevada Llebro pujades dures senders curiosos Photo ofVilallonga Llanars Llevada Llebro pujades dures senders curiosos Photo ofVilallonga Llanars Llevada Llebro pujades dures senders curiosos

August 20, 2019
August 2019

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

Volta curta però dura amb pujades del 18% de mitja i rampes del 24% i tres senders prou macos, especialment el primer.

Corriols de Llanars MTB 2019 from bttmania.org on Vimeo.

Vídeo: https://vimeo.com/365392351

Totes les pujades son dures, a la baixada hi ha un parell de senders macos i també un tram de camí de baixada insulsa pedregosa.

Sortim de Vilallonga de Ter pel camí de l'Euga cap a La Roca on pugem al mirador per variar (no gaire ciclable) que per baix ja hem passat cada dia. Seguim pel caminet cap a Llanars on comencen les pujades.

Un parell de quilòmetres durs remuntant fins l'inesperada entrada al corriolet boscà molt interessant, en baixada, que enllaça amb l'altre camí que ve de Ca n'Huguet Vell.

De nou pujada forta quasi 5 quilòmetres de camí o pista poc freqüentada que remunta la carena de Serra Llevada fins a Truitarens, a la part alta tenim bones vistes si el dia està clar i sovinteja el bestiar.

Tres quilòmetres de baixada lletja per un camí dret i pedregós que ni té flow ni tècnica ni ens permet córrer de manera que en veure un senderol que surt a l'esquerra el prenem amb l'esperança de millorar la ruta.
El sender sembla ser el GR-210 que planeja una estona i després tomba a dreta en forta pujada al pla de la Rovirassa per anar cap a Setcases. Decidim fer mitja volta i tornar al caminot d'abans, ja ens hem distret una mica.

Arribem a Llebro, Ca l'Alabau, Can Cotet i de sobte tombem a esquerra sobre la casa de La Riba i remuntem una mica vora els camps per prendre un bonic camí i avait sender més o menys planer fins els Cordomins on tomba a dreta en baixada tècnica que ens durà finalment a Vilallonga de Ter on reprendrem el camí que ens torna a casa.