Photo ofVilajoana-Riera de Vallvidrera-Can Calopa de Dalt- La Torre del Bisbe-Coll de Les Torres-Vallvidrera Photo ofVilajoana-Riera de Vallvidrera-Can Calopa de Dalt- La Torre del Bisbe-Coll de Les Torres-Vallvidrera Photo ofVilajoana-Riera de Vallvidrera-Can Calopa de Dalt- La Torre del Bisbe-Coll de Les Torres-Vallvidrera

May 5, 2023
May 2023

near Horta-Guinardó, Catalunya (España)

3,14h en moviment

Guinardó
Pla dels Maduixes ( Carretera de les Aigúes)
Centre d'Informació del Parc
Els Penitents
Parc dels Tres Turons
Guinardò

Bonica ruta que ens permet conèixer una bona zona de la Serra de Collserola.
Un cop dalt de la serra resseguim gran part de la riera de Vallvidrera. Més tard ens enfilem cap a Can Calopa de Dalt.
Desprès de passar vora Santa Creu d'Olorda i baixar per la vall del Torrent de Can Furriol remuntarem per la Vall de Valldonzella, per on podem observar la Torre del Bisbe, que recentment ha estat objecte d'una certa restauració i la Torre de Santa Margarida, malauradament en un gran procés de degradació i d'enrunament.
Pedalem pel bosc de les Torres amb forta pujada fins arribar al Coll de les Torres, d'allí cap el Coll de Can Cuiàs i Vallvidrera per descendir cap a Barcelona.
Aprofitem per gaudir del parc dels 3 turons per arribar al final, d'on havíem iniciat la sortida.
Ruta d'un cert desnivell acumulat , amb pujades i baixades que es van succeint, però que amb la bicicleta elèctrica en podem gaudir molt.
És una ruta que ens permet conèixer masos de gran interès històric i arquitectònic, com Can Balasc, Can Calopa de Dalt, Can Busquets o la Torre del Bisbe.