Photo ofVallfogona del Ripollès - Castell de Milany - Collfred - Coll de Canes - Vallfogona Photo ofVallfogona del Ripollès - Castell de Milany - Collfred - Coll de Canes - Vallfogona Photo ofVallfogona del Ripollès - Castell de Milany - Collfred - Coll de Canes - Vallfogona

4 hours one minute
April 1, 2023
April 2023

near Vallfogona, Catalunya (España)

Ruta circular feta el primer dia d'abril, aproximadament 1/5 per asfalt i pòrtland, 4/5 per pistes en força bon estat. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de l'aparcament del pavelló poliesportiu de Vallfogona per la pista emporlanada del cementiri. La pista comença en baixadeta fins els pont de la riera de Vallfogona. Passat el Molí es deixa a l'esquerra la pista que puja a Llastanosa, seguint a la dreta la pista de terra que porta a la font de la Tosca. Comença a pujar més en el moment que es travessa el torrent de la Masica i es deixa a l'esquerra el corriol que porta als saltants.

Al cap d'uns 8,5 quilòmetres d'haver començat a pedalar s'arriba al castell de Milany, del quan en resta dempeus un tros de paret on s'hi ha acoplat una escala de cargol metàl·lica que permet pujar a dalt i contemplar una bona panoràmica de les muntanyes, però també de les excavacions que es duen a terme al recinte del castell. S'ha de deixar la bici a baix per visitar-lo.

Tot seguit la ruta baixa. Es deixa el trencant de les masies de Milany a la dreta i se segueix recte. Es travessa la riera de Milany. Al Coll del Forn es pren la pista de l'esquerra, deixant la que porta fins el morro del Quer passant pel Coll del Barretó.

S'arriba al Coll de Cristòfol, un bon lloc per refrescar la gola i visitar el faig de Cristòfol, un dels arbres monumentals de la zona. Tot seguit se segueix baixant, passant per Les Fonts, el mas i el coll de la Coma, des d'on es veu l'esplanada del Pujol i Santa Margarida de Cabagés, que queda just al cantó de la pista. A partir d'aquí se segueix la pista del Pujol, que porta fins Fontcoberta, on hi ha un altre faig monumental, i des de Fontcoberta fins la carretera emporlanada de Vidrà a Sant Privat, que se segueix a l'esquerra durant un quilòmetre i mig fins pocs metres passat el coll de Collfred.

A l'esquerra surt la pista que porta fins el coll de Canes pujant la Serra de Santa Magdalena, i travessant els prats dels Planissars. Aquesta pista té alguns trossos enfangats i amb basses fondes, sobretot fins els prats. A partir de llavors la pista es va fent cada vegada més bona, primer terra, llavors grava, més tard grava fina i finalment pista emporlanada.

Al Coll de Canes es connecta amb la carretera d'Olot a Ripoll, que es pren a l'esquerra en direcció a Vallfogona durant uns 4,5 quilòmetres en baixadeta, que permet arribar a lloc amb les cames descansades.

Una molt bona ruta per les serres de Milany i Santa Magdalena. Solitària, sense haver trobat ningú durant tot el matí.