Valleta(Llança)-Puig Esquers-Colera-Valleta

Photo ofValleta(Llança)-Puig Esquers-Colera-Valleta Photo ofValleta(Llança)-Puig Esquers-Colera-Valleta Photo ofValleta(Llança)-Puig Esquers-Colera-Valleta

February 22, 2022
February 2022

near Valleta, Catalunya (España)

Avui farem un tomb per l'Alt Empordà en la seva vessant més salvatge. Sortim de Valleta, un veïnat de Llança a tocar la carretera N-260. Anem seguint la riera de Valleta per una pista. deixem a l'esquerra una pista que va a vilamaniscle. Trobem el Mas de Baix i el Mas Guanter, aquest segon en runes, tot i que en la seva esplendor devia está a vessar de vida, ja que es veu un mas molt gran. Continua la pujada i al cap d'uns quilòmetres arribem al Puig d'Esquers, on hi ha unes vistes a 360° impressionants, des de l'Albera al Montseny passant pel Canigo, les Salines, Rocacorba, el cap de Creus, i a sota nostre els pobles de Colera, Llança, i el Port de la Selva, tots tres acaronats pel mar. Ens dirigim cap al primer, però abans ens desviarem del camí i passarem per Sant Miquel de Colera, una ermita romànica molt ben conservada. Més avall podem veure les runes del castell de Molinàs, custodiat per un ramat de vaques, hem preferit no acostar-nos-hi. Continuem la baixada i trobem Molinàs, un nucli pertanyent a Colera que fins als anys vuitanta del passat segle encara estava habitat, per les plaques fotovoltaiques de les teulades sembla que torna a haver-hi vida, al menys de cap de setmana. Arribem a Colera, el penúltim poble abans de la frontera francesa, val la pena veure l'arbre de la plaça, un plataner de grans dimensions que a l'estiu deu fer una ombra molt preuada. Continuem per la carretera N-260 i a cap ras ens desviem pel mig del bosc per veure la cala Bramant, una caleta amb forma de petxina amb una petita obertura de cara al mar. Tornem a agafar la carreta nacional i a l'altura de Llança ens desviem per la ribera de Madres, voltem una pedrera i arribem al coll de Madres. Només falta una petita baixada i arribem al punt de sortida. Sens dubte aquesta baixada és el pitjor tros de tota la ruta, nosaltres l'hem fet baixant de la bici, si no volguéssiu baixar per aquí hi ha la possibilitat d'agafar el camí de la dreta i anar a Sant Genis de Terrer, coll de les Portes i Sant Silvestre de Valleta on trobaríem el camí que hem fet d'anada. Val a dir que les pistes d'aquesta zona estan en molt bon estat. Per cert, degut a problemes amb el GPS, la ruta esta feta manualment. Que tingueu una bona pedalada.