Valleta-St. Quirze de Colera-Garriguella-Búnquers-Valleta

Photo ofValleta-St. Quirze de Colera-Garriguella-Búnquers-Valleta Photo ofValleta-St. Quirze de Colera-Garriguella-Búnquers-Valleta Photo ofValleta-St. Quirze de Colera-Garriguella-Búnquers-Valleta

April 7, 2024
April 2024

near Valleta, Catalunya (España)

Comencem a pedalar al veïnat de Valleta, anem en direcció cap a Sant Silvestre. Deixem l'àrea de pícnic i el trencant que va a Sant Silvestre de Valleta i continuem per la pista direcció al coll de la Serra. Un cop en aquest punt tenim el poble de Vilamaniscle a sota nostre, en comptes de baixar-hi agafem un camí a la nostra dreta que de mica en mica es va enfilant. Passem per boscos i anem a parar a la carretera que va a Sant Quirze de Colera. Ara el camí és asfaltat, però amb poc trànsit. Sant Quirze és un racó de món a la zona de les Alberes. S'hi respira molta tranquil·litat. Hi podem veure l'ermita de Santa Maria de Colera i el monestir de Sant Quirze de Colera, aquest últim visitable. Varem esta xerrant amb una colla de gent del Rosselló que feien una excursió amb cotxes clàssics, unes verdaderes joies. La sorpresa del dia va ser troballa d'una tortuga mediterrània, espècie protegida. La tornada la fem cap a Vilamaniscle i Garriguella, tot per carretera asfaltada, dinem a Garriguella i tornant desfem un tros de camí i agafem direccio a l'ermita de la Mare de Déu del Camp, on hi ha el centre de reproducció de tortugues, un lloc per reproduir i per preservar l'espècie. Continuem per camí de terra i fem una visita als búnquers de Valleta. Són uns búnquers construïts en l'època franquista per defensar-se de possibles atacs forans, mai varen entrar en servei. Hi podem veure les parets de formigó i trossos de fusta de l'època. Estan força ben conservats. Baixem directes a la Carretera N-260, fem un quilòmetre per carretera i ja som al punt on hem deixat els cotxes. Espero que gaudiu de la ruta. Bona pedalada.

001- Valleta

Riera De Valleta

Photo of002-Area d'esbarjo de Sant Silvestre de Valleta Photo of002-Area d'esbarjo de Sant Silvestre de Valleta Photo of002-Area d'esbarjo de Sant Silvestre de Valleta