Valarties Pruedo Aiguamoix Ruda circular eBike

Photo ofValarties Pruedo Aiguamoix Ruda circular eBike Photo ofValarties Pruedo Aiguamoix Ruda circular eBike Photo ofValarties Pruedo Aiguamoix Ruda circular eBike

August 20, 2018
August 2018

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Ruta entre moderada i difícil per alguns trams de sender costerut en el tram de Banys de Tredòs cap a Ruda on cal baixar de la bici, però són puntuals i la bellesa de l'entorn compensa de sobres les petites dificultats tècniques. A part d'aquest sender la resta de la ruta és francament fàcil per pistes perfectament ciclables.

Vall de Valarties-Vall de Ruda MTB 2018 from bttmania.org on Vimeo.

Sortim de Baqueria en bicis de muntanya elèctriques i baixem cap a Tredòs Salardú Gessa i Arties per senders i camins fins remuntar la carretera de Valarties cap el Plan de Nera on els cotxes tenen aparcament obligatori.
La pujada des de l'aparcament són quasi 9Km per arribar a 2134m passant per Loseron i Pruedo. És una pujada llarga i continuada dura per btt i molt fàcil per eBike.

Baixem cap a la vall de l'Aiguamoix on trobem abundant i perillós trànsit de taxistes que pugen i baixen des dels Banhs fins era Montanheta.

Al pla dels Banhs agafem la pista a la dreta on a poc a poc ens allunyem de l'aglomeració i els cotxes endinsant-nos en un bosc cada cop més solitari i millor conservat. Les probabilitats de trobar fauna salvatge són importants, cal anar amb compte.

Pugem uns 3Km i 250m fins superar els 2000m. Hem començat per pista que esdevé camí i el darrer quilòmetre de pujada és per sender emboscat amb trams humits. En btt hauríem arrossegat la bici quatre o cinc vegades, com que anem electrificats només cal posar peu a terra en algun fangar o per creuar un parell de troncs.

El bosc és preciós i ben conservat, dalt el coll els prats són extraordinaris i la natura ens emociona. El descens per sender tècnic amb trams a peu, veieu els punts d'interès, que ens porta a les pales de Ruda on es fa més fàcil i s'obre a la solana i a les vistes de la vall de Ruda.
El darrer tram fins al punt d'inici per pista sense cap dificultat.