Vacarisses-Sant Salvador de les Espases- Puig de l'Hospici

Photo ofVacarisses-Sant Salvador de les Espases- Puig de l'Hospici Photo ofVacarisses-Sant Salvador de les Espases- Puig de l'Hospici Photo ofVacarisses-Sant Salvador de les Espases- Puig de l'Hospici

December 1, 2018
December 2018

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Interessant excursió per les muntanyes de la vessant sud de Vacarisses.
Els punts més interessants són la visita a l'amagada i espectacular ermita de Sant Salvador de les Espases i al cim del Puig de l'Hospici.
La ruta surt de l'aparcament del restaurant Ca la Teresa situat a la zona de l'urbanització del Palà. Per camins força tranquils arribem al poble de Vacarisses, al peu del cingle Gros des d'on tenim una bonica vista de Montserrat.
Seguim pedalant pels carrers de la urbanització Torreblanca, creuem la carretera, la via del tren i l'autopista per passos soterranis i per unes pistes força costerudes arribem a Coll de Bram on uns metres més enllà s'acaba la pista.
A partir d'aquí comença un espectacular sender molt ben marcat amb força graons, alguns de mal passar, que ens portarà fins al sorprenent conjunt d'edificacions de Sant Salvador de les Espases, un autèntic balcó sobre la vall del Llobregat i la muntanya de Montserrat. Destaca la petita capella, un espai habilitat com a refugi i el mirador dalt de tot de la cinglera.
Un cop feta aquesta interessant visita refem un curt tram de camí per seguir el corriol, molt difícil que baixa en direcció al fons de la vall (cartell Can Tobella). És un corriol poc ciclable que ens porta a una antiga pista que es va obrir quan es van col·locar unes torres d'una línia elèctrica d'alta tensió. Un cop a aquesta pista cal superar unes rampes força inclinades fins assolir primer el Coll de Sant Salvador i finalment el cap de la carena a l'indret del Coll del Roure. A partir d'aquí per una bona pista assolirem el Puig de l'Hospici que és vèrtex geodèsic.
Un cop albirada la grandiositat del paisatge refem la pista i la seguim pel cap de la carena fins arribar al important coll de l'Era de les Bruixes on ens enfilarem per un corriol força ciclable que ens portarà fins a sota mateix del Coll de la Portadora on trobem una antiga pista que poc a poc va millorant fins arribar al Coll de la Creu amb les properes runes del que havia estat un hostal.
Un cop arribats fins aquí només ens caldrà fer una ràpida baixada per una zona urbanitzada, creuar a gual la riera del Palà per arribar de nou al punt de sortida.

• dagogu95 Apr 26, 2019

Baixant per sant salvador el cami es molt poc transitable en bici!! Jo l’he fet a l’inversa i deu meu!!!! 1 hora arrosegant la bici jajajaja la ruta molt bona aixo si bon treball!!

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Apr 26, 2019

Realment feta a l'inrevés ha de ser molt dura. Sobretot la pujada des del fons del torrent fins a Sant Salvador.
    També han de ser complicats els trams d'escales entre Sant Salvador i el Coll de Bram.
    Si algú llegeix aquest comentari, sobrertot feu-la en el sentit que detallo. Si no podeu acabar ben amargats.