V3. Azul. Circular boca nord del túnel de Vielha .

Photo ofV3. Azul. Circular boca nord del túnel de Vielha . Photo ofV3. Azul. Circular boca nord del túnel de Vielha . Photo ofV3. Azul. Circular boca nord del túnel de Vielha .

July 6, 2023
July 2023

near Vielha, Catalunya (España)

Es pot fer en sentit contrari també: (Connexió per CORRIOL)
Sortint passant pel centre de Vielha per davant de l'església de Sant Miqueu, seguint l'Arriu Nere es puja 4 km fins a travessar la carretera nacional, un cop creuada, seguim 3 km més fins al final de la pista forestal (la pleta d'Horn) un indret idíl·lic per fer una mossada.
Es torna a baixar 1,5 km per la pista que hem vingut i entrem als boscos obacs per una senda relativament estreta, amb una dificultat tècnica fàcil i una distància inferior a 1 km. Un cop acabada la senda, pujarem per la pista de Sarrahera, que flanqueja creuant els torrents que provinent de les valls penjades d'origen glacial.
Un cop arribats a l'encreuament que puja a era Tuca, seguim direcció Betren, la baixada és fàcil per pista forestal. A l'arribar al fons de vall, a Betrén passarem davant l'església de Sant Estéue i d'allí cap al camí reiau , que ens portarà paral·lelament al riu fins a Vielha de nou.

RECOMANACIONS:
Vigilar amb les zones tècniques amb pedres, i reguerons d’aigua que es formen a les pistes, sobretot al baixar.
Portar aigua suficient i alguna cosa per menjar per quan es pari a descansar.

OBSERVACIONS:
No recomanable en temporada d'hivern, podem trobar neu en pràcticament qualsevol cota.