Una altra cosa, volta al Pla de Rocamora

Photo ofUna altra cosa, volta al Pla de Rocamora Photo ofUna altra cosa, volta al Pla de Rocamora Photo ofUna altra cosa, volta al Pla de Rocamora

February 3, 2019
February 2019

near Badalona, Catalunya (España)

Pla de Rocaquè? Rocamora, al menys és aquest el nom que li posa l'ICGC (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya). Doncs bé, un lloc tan a prop i tan desconegut que de ben segur poca gent ho sap sinó és la gent dels voltants.

Barcelona és quelcom més que Collserola i Serralada de Marina. A la nostra esquena tenim el Vallés i les seves nombroses possibilitats d'endinsar-nos a la nostra malmesa natura.

Tenim molts corredors entre les ciutats, urbanitzacions i polígons industrials que existeixen en la comarca amb més densitat humana de Catalunya traient del Barcelonés.
Aquest tros és un que forma part del que, diria, corredor del riu Ripoll.

Aquesta àrea de 3,74 km2, aproximadament, és la que anomeno Pla de Rocamora que, segurament, deu el seu nom a la masia Can Rocamora.

Aquesta zona sempre m'ha cridat l'atenció per la seva morfologia (terra argilosa) i per la diversitat que un es troba en tan petit espai físic. I més perquè es troben evidències de que allà hi ha hagut una vida que, suposadament, ha desaparegut, tret dels camps de conreu, l'aeròdrom de aeromodelisme i que la gent el fa servir com esbarjo.

Així que, si fins ara, ho he fet servir com lloc de pas, avui he volgut donar-me una volta per aquest curiós indret que, per raó de temps, no es pot fer tot d'un cop.

La ruta no és gens complicada, per arribar a Montcada es pot fer servir el Besòs, o minimitzar-ho pujant per la Vallençana. En el nostre cas, a l'anada ens hem estalviat uns quants quilòmetres anat per Santa Coloma de Gramenet per Torre Pallaresa, Torribera i Can Zam fins arribar al Besòs, la part asfaltada fins al pont que endú a Montcada. A la tornada hem agafat la pista del Bosc d'en Vilaró que arriba a la urbanització La Vallençana. Avantatges d'anar amb bici elèctrica.

Dues coses que cal tenir en compte. La pudor de l'Ecopark de Montcada, i el fang que es pot trobar en segons quines zones.

Per últim, i ja que estàvem a prop, hem visitat el castell de Can Taió a Santa Perpetua.