Ulldemolins, Ruta de les ermites de La Vall del Silenci.

Photo ofUlldemolins, Ruta de les ermites de La Vall del Silenci. Photo ofUlldemolins, Ruta de les ermites de La Vall del Silenci. Photo ofUlldemolins, Ruta de les ermites de La Vall del Silenci.

October 30, 2023
October 2023

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Feta el 30/10/23 amb cel cobert i cuatre gotes.

Ruta interesant per conèixer les ermites de la Vall del Silenci.

La primera dificultat la trobem al sortir de Ulldemolins i atravessar el riu Montsant ple de pedres a peu. Es millor agafar-ne el camí de les ermites i el camí de Fraguerau i anar al riuet del Teix que te un pontet i empalma amb la ruta.

Continuen amb pujades a vegades fortes per camins no gaire bons fins arribar a la Ermita de Sant Antoni amb tota la seva àrea de pícnic.

Continuem per pistes i corriols factibles fins a la Ermita de Santa Magdalena.

Després per pistes amb pujades i baixades i amb pedres fins arribar a la pujada a Santa María de Montsant.

La pujada te rampes molt fortes però encimentades i amb pinyons, motor i cames és tota ciclable.

Arribar a Santa María de Montsant és una victoria i les vistes ho mereixen.

La baixada es espectacular però has de portar bons frens.

Continuem per pistes, a vegades dolentes, fins arribar a Sant Vicenç d'Albarca.

Continuem per pistes i alguns trams de corriols no gaire bons però sempre amb bones vistes fins arribar a Ulldemolins i tancar la ruta.

Algun pas ho hem hagut de fer a peu però tot es ciclable amb tècnica, encara que les pistes tenen molta pedra i no son molt còmodes.