Travessant el Montgri

February 24, 2019
February 2019

near Bellcaire d’Empordà, Catalunya (España)

Sortim de Bellcaire per una pista ample, a mide que avancem cada vagada més ens envolta el massís del Montgri, fins que inesperadament arribem a l'ermita de Santa Caterina. A Santa Caterina deixem la pista per endintrar-nos per un corriol al principi trialer, però rapidament es transforma en impracticable, pel tipus de terreny pedregós i la forta pendent, vam tenir la sensació de repetir una dura etapa que vam fer per l'Atlas, però aquesta de dimensions reduïdes......
Tota la pujada la vam haver de fer amb l'opcio "Walk", comença a la cota 165m. per acabar a la cota 240m., desde aquesta cota hi ha 400m ciclables fins arribar a sota el Montplà, indret per fer un descans i col.locar-se les proteccions per afrontar els 150m de forta pendent de baixada. Ull a aquests 150m que vam fer anant combina'n 10m sobre de la burra i 10m a peu. Els 10m sobre la bici s'arrossega tanta quantitat de grava que tens la sensació de flotació i et fa perdre l'equilibri!!

Arribats a "La Casa del Guarda" comença un deliciós corriol de sorra fonda i fina, que conjugat amb les arrels es converteix amb la delícia del dia.

Després tan sols queda fer una llarga pista per arribar al últim tram de corriol trialer que ens condueix fins a l'entrada de l'Escala, que seguint la flaire de "gambes a la planxa" trobareu restaurants per escollir.

La tornada al cotxe va ser per pistes sense interès.

Classificació de la ruta puntuant cada apartat de l'1 al 6:

Dificultat Física: 4,3 (eBike )
Pedala'n amb Eco : 65% de la ruta
Dificultat Tècnica: 5
Lúdica: 5,7 en els trams sorrencs
Paisatges: 4,9
Desnivell acumulat Gps: Positius 700m.