Tossa d'Alp: 3 baixadots del 15!!!!

Photo ofTossa d'Alp: 3 baixadots del 15!!!! Photo ofTossa d'Alp: 3 baixadots del 15!!!! Photo ofTossa d'Alp: 3 baixadots del 15!!!!

June 10, 2020
June 2020

near Masella, Catalunya (España)

Després de tants dies de confinament pel Coronavirus tenia ganes de fer una ruta full, i crec que ho vaig encertar: Pujar a la Tossa d'Alp.
Paisatge increïble, vistes del Cadí, Pedraforca, el pla de Puigcerdà, la collada de Tosses... isards, vaques, marmotes, àguiles... i ni una persona humana, no vaig veure ningú en tota la ruta.
I si es puja tan amunt, això ho ha de compensar les baixades, i mare meva, ho compensa sobradament! Vaig fer 3 baixades E.S.P.E.C.T.A.C.U.L.A.R.S.!!!
La primera baixada segueix el corriol de "Cavalls de Vent" en direcció a Bagà. Una primera part ressegueix la paret sud del Serrat Gran, per un barranc impressionant, amb trams molt aeris i més d'una descabalgada de la burra, ja que hi ha parts que s'han de fer a peu. Tot i això, aquest tram es pot fer un 80% sobre la bici. La segona part és més lúdica, travessant prats alpins i boscos tupits, amb parts força pedregoses i arrels.
Deixo el corriol a meitat de recorregut ja que si no, acabaria a Bagà i és massa avall pel que vull fer. Enfilo per carretera fins el Coll de Pal i d'aquí a buscar altre vegada la pista que puja a la Tossa.
La segona baixada del dia forma part del Bike Park de La Molina, és un singletrack de dificultat blava: "Marmota + Coll de Pal", aquesta ressegueix la cara sud del Serrat Gran fins al Coll de Pal. Molts de salts, corbes peraltades... Molt divertit. Des del Coll de Pal, pots continuar el singletrack fins a l'estació de La Molina, però deixa de ser corriol per acabar baixant per les pistes d'esquí.
Em va semblar que acabar la ruta baixant per les pistes d'esquí no seria un gran final de festa, jeje, així que des del Coll de Pal vaig tornar a pujar direcció la Tossa per fer la tercera i última baixada del dia. Aquesta també forma part del Bike Park de La Molina i també és un singletrack de dificultat blava: "Guineu". És...
B.R.U.T.A.L.!!! 6 kms de salts i salts i salts, corbes peraltades i més corbes peraltades, i més, i més... passarel·les de fusta, tallats...Bufffff!!!
Acabarem al pàrquing de l'estació d'esquí de La Molina, d'aquí fins al cotxe encara tinc uns 3 kms de carretera, això si, amb un somriure d'orella a orella.