TERRES DE L'EBRE AMB E-BIKE: PORT DE TORTOSA-V.V.TERRA ALTA-V.V.BAIX EBRE

Photo ofTERRES DE L'EBRE AMB E-BIKE: PORT DE TORTOSA-V.V.TERRA ALTA-V.V.BAIX EBRE Photo ofTERRES DE L'EBRE AMB E-BIKE: PORT DE TORTOSA-V.V.TERRA ALTA-V.V.BAIX EBRE Photo ofTERRES DE L'EBRE AMB E-BIKE: PORT DE TORTOSA-V.V.TERRA ALTA-V.V.BAIX EBRE

June 22, 2021
October 2020

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Una bonica ruta, per estrenar les nostres bicis elèctriques, per les terres de l'Ebre.
Ens pujen les bicis fins el Restaurant "Pous de la Neu", on esmorzem una mica.
Per sota el restaurant agafem el GR-7, per ampla pista, en direcció a Roca Campanari, Les Foies i Terranyes. Fem una parada al refugi del Mas del Torrero.
Ara ja per sendera assolim el punt més alt de la ruta amb 1.191 metres. Comença la baixada, una mica tècnica, per un bosc preciós que s'acosta al Barranc de les Tosques. Aquí retrobem la pista. anem en direcció al Coll de Montfort. Pista avall fins el Coll de Miralles. Travessem el Barranc del Grevolar fins al Coll de Pellnegra. Sempre per ampla pista, i pel marge dret del Barranc de Closetes, passem pel Mas del Josepó i ja fins a La Franqueta, on tornem a fer una parada.
Estem al Riu de la Vall d'Uixò. Agafem la pista en direcció a Orta de Sant Joan pel PR-C 185, que ens porta a la cruïlla de la T-330 on hi ha La Farinera. Pujem per carretera asfaltada a Orta. Dinem a la plaça.
Continuem la nostra ruta agafant la carretera que ve de Bot i Gandesa per anar a agafar la Via Verda de la Terra Alta. Estem a l'Estació d'Orta de Sant Joan..
Seguim la Via Verda en direcció a Tortosa passant per les estacions de Bot, Pinell de Brai i Benifallet. En aquest primer tram cal portar llanterna doncs no totes les llums dels túnels funcionen. També fem una parada al santuari de la M.D. de la Fontcalda. Un indret preciós on el Riu Canaleta esculpeix la roca de forma espectacular. Paga la pena fer una parada. Des d'aquí anem seguint el Riu Canaleta per nombrosos ponts i túnels. El paisatge és magnífic !!!
Prop de Benifallet la Via Verda va pel marge dret del Riu Ebre i a tocar de la C-12. En aquest tram hem de destacar el Mas de Xalamera i l'Azud de Xerta. Travessem Xerta per dintre de la població, Aldover ... i en aquest punt deixem la Via Verda per agafar una carretereta asfaltada en direcció a Els Reguers on acaba la nostra ruta.
Esperem que us encanti !!!
Ah...no us perdeu l'esmorzar a Pous de la Neu i un bon menjar al Restaurant Calau del Reguers. Sempre tindreu bon tracte, i més si dieu d'on heu tret la ruta.
Bona pedalada amcs !!!

deixem GR-7. Seguim pista

deixem T-334

T-334

desnivell +100 m. fins Els Reguers.

Carretera

Xerta

• Photo of ticus
    ticus Feb 14, 2023

Bona tarda, volem anar a fer la a principis de març, pujar la tarda d abans al Caro i l endemà fer la teva ruta x acabar de nou a Tortosa. Unes preguntes, es tota ciclable? Des de dalt a Tortosa amb una bateria arribes? Está ben marcada x no perdre s? Gràcies

• Photo of lluisma
    lluisma Feb 17, 2023

Si pugeu per la tarda contacteu amb el guarda del Refugi UEC de Caro, no fos cas que estigui tancat (Josep 661 54 8 788).
    La ruta és quasi bé tota ciclable, però depenent del nivel, es clar. Potser la part més complicada està en la baixada pel Coll de Montfort al Coll de Miralles.
    Depenent de l'ajuda que demanes a la bicicleta, nosaltres la vam fer amb 1 bateria de 500 i l'altra de 625, però fins als Reguers.
    Si vols més info...ja saps.