Tarrés revisitat des de l'Espluga Calba (amb nous senders)

12038
May 10, 2021
May 2021

near L' Espluga Calba, Catalunya (España)

De manera improvisada, després del difícilment millorable sabor de boca del dissabte a Vallbona i el VIlet, diumenge he anat a Tarrés a per una altra dosi de corriols d'alta puresa i qualitat, a fer de "cicerone" de mon cosí el Xavi, que baixava d'Almenar tot sol a conèixer la zona per a fugir de la pluja que donaven ja pel mati a Lleida.

Enlloc de començar des de Tarrés, avuíiho hem fet des de les piscines de l'Espluga Calba, atès que a ell li quedava una mica més a prop i que això ens permetria esmorzar a Tarrés (el bar de l'Espluga estava tancat arran de la pandèmia i la botigaa de queviures en diumenge no deu ser opció), I, ja, de pas, això ja em feia la ruta una mica distinta d'altres cops.

Però el que l'ha fet més diferent ha estat que està millorada: fa pocs dies vaig veure que en Carles (BRICT aquí a Wikiloc) hi havia passat per aquí i havia evitat un tram d'1,5 km de pista en pujada cap a la zona de la Punta del Dugo, tot girant a l'esquerra, cap a "les Carreters", com si s'encarés cap a Fulleda i anat a buscar el corriol del gaseoducte/tallafocs. Aquest tram és perfecte: més senders sense perdre'n cap. (Merci Carles!).

La resta, tot igual de bé que sempre. En tot cas, comentar que l'esmorzar a Tarrés ha estat bo i barat... però que en acabar hem comprovat que a l'Espluga Calba ja hi torna a estar el bar obert. O sigui que no calia canviar el punt d'inici. Bé, ara ja ho sabeu, segons us vingui de gust o segons d'on vingueu i us quedi més a prop podeu començar la ruta d'un lloc o l'altre. A mi m'ha agradat com ho hem fet avui perquè acabes fent els dos senders més trialers del recorregut.

El desnivell acumulat, uns 1350+.