Tarragona-LA MOLA-Bonastre-Salomó

February 25, 2021
August 2020

•   3.3 1 review

near Tarragona, Catalunya (España)

Ruta molt encisadora i força dura, que ens porta al punt més alt del Tarragonès (LA MOLA), des d’on tindrem unes vistes increibles.
IMPORTANT: Tingueu en compte que els últims metres de la pujada a La Mola (uns 40-50) no són ciclables (al menys per mi). Potser algú molt pro, ho podria fer, però tècnicament ho he vist massa complicat tant de pujada com de baixada (inclús anant amb una E-Bike). De totes formes, val la pena passejar uns metres la btt per gaudir de les extraordinàries vistes.
Sortim del Pont Tecla, riu amunt direcció Pont Diable i, per corriols i camins arribem als Mannous després de creuar la carretera. Pugem per la GR direcció Bonaigua per baixar a tota velocitat per la GR fins al Catllar. Del Catllar, mes pistes i corriols fins a Masos de Vespella.
Després dels Masos de Vespella ens endinsarem per la Muntanya del Mestret i la Serra de l’hivern. Aquesta zona és espectacular, amb una sèrie de corriols per sucar pà. Un cop arribem a la urbanització del Castell de Montornès, ens espera una pujada llarga per pista ampla fins al Mas de la Trunyella. Llavors, més pujada fins a la Mola (recordeu que els últims metres els haurem de fer caminant, ja que com he dit abans no són ciclables –al menys, per a mi-)
Un cop feta la foto a La Mola, punt més alt del Tarragonès a 318m, ens esperen pistes i corriols fantàstics per la zona del Roldonar per baixar fins a Bonastre.
Després de Bonastre ens espera la pujada més dura del dia (és molt dura en especial si la feu amb una bici normal). Factible, però molt dura que ens portarà fins gairebé la Casa de l’alemany. Vistes fabuloses en tot moment travessant les Muntanyes del Tet.
Ara ens espera un festival de corriols i trialeres per la zona del Fondo Clavé, Puig Aranyó i Els Albions (divertidíssim). Amb una trialera de baixada com a traca final fins a Salomó espectacular!!! Tot perfectament ciclable i sense massa dificultat tècnica.
De Salomó tornem per les canteres fins al Pantà de Gaià, afegint algunes variacions no gaire conegudes i molt divertides. Llavors, corriols fins a Mas vilet i tornada a Tarragona amb algunes petites variacions sobre la tornada clàssica.
IMPORTANT. Aquesta ruta l’he fet amb E-Bike, però pot fer perfectament amb btt normal. Amb una E-Bike, donant canya, trigareu menys de 4 hores de pedalada. Amb btt normal, calculeu unes 5-6 hores per fer tota la ruta.
Físicament és una ruta MOLT DURA, però gaudireu de debò!!!
Espero que us agradi
Salutacions
Josep Suller
www.chicanos.es
www.josepsuller.com

• Photo of antluis
    antluis May 21, 2021

Molt xula la tornada desde Bonastre, avui la hem fet 👌

• Photo of pepecaro
    pepecaro May 28, 2021

Gracias por otra ruta de las que hacen afición, he seguido el track sin mayor problema, además desde casa, somos casi vecinos... puedo escuchar tu guitarra desde aquí.
    Quería dejar sin puntuar el apartado “información” pero no me deja saltarme el campo.