Superespot -Rialp PALLARS SOBIRÀ 4 de 5

Photo ofSuperespot -Rialp PALLARS SOBIRÀ 4 de 5 Photo ofSuperespot -Rialp PALLARS SOBIRÀ 4 de 5 Photo ofSuperespot -Rialp PALLARS SOBIRÀ 4 de 5

September 24, 2023
September 2023

near Espot, Catalunya (España)

Ruta espectacular.
Després de molts dubtes, ja que podíem haver sortit d’Esterri, hem optat per fer-ho des del pàrquing de Superespot, ja que tenim les cames carregades després de tres dies de fer desnivells, que per nosaltres són importants.

Hem sortit per la pista a tocar del pàrquing que indica la direcció de Llessuí. La pista va pujant entre pins, hi hem vist varis boletaires amb els cistells vuits. Al cap d’una estona s’ha obert la vista a la part superior de les pistes d’esquí amb la impressionant Pala Ereixa i els remuntadors superiors de SuperEspot.

Hi havía molta activitat ramadera, vaques per tot arreu, amb pastors transportant en remolcs vaques, pastors cridan les vaques per donar-les-hi sal, les quals responien amb sorollosos brams.

A partir d’aquí el pendent puja molt més, i es veuen molt bé les muntanyes del Pirineu francés, el Montcalvo, la Pica… passem el Coll de l’Eixol i apareixen un seguit de prats d’una gran extensió.

En direcció a Llesuí hi ha un conjunt de fondalades de grans dimensions amb tot tipus de bestiar.

Les vistes i les esplanades són immenses. Ens hem trobat amb pastors i persones que feien la travessa amb quatre per quatre, moto… Cap ciclista.

Hem parat a dinar al Clot de la Mainera, amb uns bancs i taules molt útils prop d’un torrentet.

Abans d’arribar a la cruïlla que porta a Capdella i l’estany Gento hem conversat amb un pastor que tenia centenars de xais. Hem seguit recte.

Aquí ha començat la baixada, hem trobat les velles Instalacions de Llessuí, algunes amb vaques okupes.

Amb el començament de l’asfalt aprop de Llessuí i la pendent, hem aprofitat la baixada per arribar a Rialp on hem trobat el xofer de Esierri Bikes amb la camioneta que ens ha portat a SuperEspot.

Coll de l’Eixol

Hem girat cap a la dreta per anar en direcció a Llessuí. El camí de l’esquerra ens hauria portat bé a Escart i Escaló o a Baiasca i Arestui.