Supercorriols de Poblet i Prades pel Coll d'en Perroi

30 mi
July 3, 2023
July 2023

near Poblet, Catalunya (España)

Aquest dissabte vam fer una de les nostres rutes clàssiques i favorites, la Poblet-Prades. Sempre és de bon fer, però a l'estiu més. Potser per això ens hem juntat fins a 9 ebikes i l'Oleguer, que porta el motor interioritzat (increïble com puja amb una bici de 160 mm per llocs on un servidor ha de posar el turbo... -Scott Genius, possiblement una de les bicis més boniques del món)

Avui, però, li hem fet una variant que ja havien fet els companys algun cop, però jo no la coneixia: en lloc de passar pel Castell de Milmanda, el Serrat de la Mina i el sender dels Castanyers, hem pujat a Prades d'una manera molt més directa, per la Casa Forestal de Castellfollit i pel Coll del Perroi. Això fa que la ruta sigui molt més concentrada i dura. El tram final al Coll del Perroi és sender de pujada que acaba exigint posar el turbo sí o si una bona estona. Jo no la recomanaria per a bicis acústiques: només la veig apta per a esportistes de veritat en bona forma i molta força de voluntat, com l'Oleguer que ens ha acompnayat avui, el Sergio que ho va fer fa temps o en Tonefilinski que ho va fer fa pocs dies. S'han de tenir molts watts a les cames.

La resta de la ruta ja ha estat com les darreres vegades que l'hem fet (si no n'heu llegit mai cap crònica, podeu cercar "supercorriols Poblet Prades" a weikiloc i us sortira). COm sempre dic, és una ruta fantàstica plena de senders de dificultat mitjana, on destaca sobremanera la tornadas des de Prades a Poblet.

Avui hem esmorzat al bar GR-7. Molt bé de preu i molt amables. Cal tornar als llocs on has estat bé. De vegades, es canvia per canviar i no vas a millor, sinó a pitjor....

En resum, una matinal fantàstica de btt del bo, amb uns números que cada cop són més d'enduro o pirinencs (ruta cada cop més "concentrada", amb pocs km i força desnivell)l

PD: El track s'hem va gravar en dos (per a aparada a esmorzar a Prades) i a més he hagut de dibuixar del pàrking de Poblet a l'inici del Barranc de les Fargues (no havia pensat en iniciar la gravació). Potser per sixò surt el temps d 1 hora i poc de recorregut... (de fet, hem estat de 2/4 de 8 a les 14 h....amb un esmorzar generòs en temps)