Photo ofSt.Joan de Vilatorrada-Salelles-Turó del Marquès-Monistrol de M.-Castellbell i el Vilar-St.Vicenç de Castellet-Pont de Vilomara Photo ofSt.Joan de Vilatorrada-Salelles-Turó del Marquès-Monistrol de M.-Castellbell i el Vilar-St.Vicenç de Castellet-Pont de Vilomara Photo ofSt.Joan de Vilatorrada-Salelles-Turó del Marquès-Monistrol de M.-Castellbell i el Vilar-St.Vicenç de Castellet-Pont de Vilomara

February 28, 2024
February 2024

near Sant Joan de Vilatorrada, Catalunya (España)

Sortim de Sant Joan de Vilatorrada cap els Plans de Sant Joan, a peu de Collbaix, per anar a creuar l'eix transversal i agafar el camí de Rajadell que ens portarà a Cal Suanya. Seguirem el camí fins arribar a Salelles i anarem a parar a la ctra. C-37z per enllaçar amb la BP-1101. Farem uns 3 km per asfalt i ens desviarem a l'esquerra a Cal Teixidor i Cal Pasqual. Avançarem pel camí del Flequer passant per la Balma de Cal Nano, runes de Vilomara, Can Casassaies i, tot vorejant la Riera del Gall i la de Castellet, seguirem la pista per arribar a Ca l'Estevenó, just a tocar de la ctra.BV-1123.
Girarem a l'esquerra per l'asfalt 3 km més fins a trobar el camí de Cal Pinçà just a la dreta. Pujarem amunt fins els plans del Pinçà i a la biforcació girarem a l'esquerra per arribar al Turó del Pinçà i Turò del Marqués. Desfarem aquets darrers metres per anar a trobar el camí que hem pujat que seguirem arran del Torrent dels Abadals fins a trobar la Font de l'Avenc de la Dona Morta. Seguirem baixant i passarem per Can Piteu, el Pinyol i Monistrol de Montserrat. Aquí agafarem un tram de carretera per creuar el Llobregat i endinsar-nos cap a La Bauma i Castellbell i el Vilar. Un petit corriol ens poryarà a l'església de Santa Maria del Vilar i anirem a buscar la C-1411a per arribar al Burés i creuar pel Pont Vell el riu Llobregat. Tot seguit trobarem la Fassina i poc més amunt el Castell de Castellbell i l'església de Sant Vicenç de Castellbell. Seguirem la pista que voreja el riu fins creuar-lo tot entrant a Sant Vicenç de Castellet. Seguirem per la llera del riu fins el Pont de Ferro i ens endinsarem fins anar a trobar la ctra.BV-1229 que ens portarà fins el Pont de Vilomara. Seguint la carretera anirem fins a Bufalvent i Manresa, que creuarem per anar a trobar el riu Cardener que ja no deixarem fins arribar al mateix punt de sortida a Sant Joan de Vilatorrada.

Punts de referència:
- Bosc de Suanya (7.3 km)
- Salelles (10.0 km)
- Vilomara (15.9 km)
- Turó del Marquès (25.8 km)
- Pas de la Guineu (27.6 km)
- Font de l'Avenc de la Dona Morta (32.4 km)
- Font de l'Esclaterada (34.3 km)
- Església parroquial de Sant Pere de Monistrol de Montserrat (36.2 km)
- Esglesia Sagrada Familia de la Bauma (40.0 km)
- Església de Santa Maria del Vilar (42.0 km)
- Pont Vell (43.8 km)
- Pont de Sant Vicenç (49.1 km)
- Torre del Breny (50.9 km)
- Exedra romana (53.5 km)
- Pont de Vilomara (56.8 km)
- Capella de Sant Marc (63.0 km)