SQG LaSalut Olorda PantàVallvidrera CanCortes

April 29, 2021
April 2021

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Des de Sant Cugat la ruta creua Valldoreix des de l'estació FGC fins a les faldes del puig Madrona, a on hi ha una bona pujada, intensa però no molt llarga fins a l'ermita de la Salut. Des de l'ermita tenim un tram bastante planer fins a arribar a una llarga baixada fins a la rierada, a on haurem de creuar la carretera i trepitjar-la durant uns 50 metres. Des de la rierada ens esperen dues pujades molt intenses però curtetes fins a la creu d'Olorda, a on haurem d'agafar també uns 50 metres de carretera.
Ara toca una baixada molt considerable per tornar a pujar fins a la carretera de Molins, que novament haurem de creuar i recòrrer-la durant uns 50 metres. Des de la carretera agafem un camí que ens portarà fins al pantà de Vallvidrera i l'àrea de descans de Santa Maria de Vallvidrera. Un cop allà la ruta discorre per un caminet per tal de no haver d'anar per la carretera fins al revolt de les monges, a on únicament s'ha de creuar per agafar el camí que puja fins a Can Cortes. És una pujada constant i llarga que ens portarà al punt més alt de la ruta. Des d'aquí una variant que no afegeix gaire temps més és anar al Tibidabo. Seguirem per una pista que ens porta a l'arrabassada, només haurem de creuar i baixar durant no més de 30 metres per arribar a l'àrea de can Ribes. Un cop aquí la ruta baixa per l'aqüeducte i després desviar-se cap a Can Borrell i el pi d'en Xandri fins a arribar a Sant Cugat.