Sostres del Penedès (Can Ferrer de la Cogullada - Aiguavivia - la Joncosa de Montmell)

May 29, 2023
May 2023

near Juncosa, Catalunya (España)

Després de força temps sense penjar una ruta d'ebike per motius diversos (viatges, rutes repetides, rutes que no acabes per avaries, lesió....) comparteixo aquesta per l'interior del Baix Penedès.

És una ruta que feia temps que li tenia ganes, pq. és una zona a la qual s'hi va poc, malgrat estar relativament a prop de casa amb cotxe.

Està basada en la marxa Sostre del Penedès de 2014 i alguna ampliació meva per a allargar una mica el matí (la marxa era de 40 km). (he agafat el track de Josep Súller, un referent de sempre al Wikiloc de Tarragona: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/sostre-baix-penedes-juncosa-montmell-2488068)

En lloc de sortir de la Joncosa, ho fem des de Can Ferrer de la Cogullada pq així em quadra amb els km fins l'esmorzar (només possible a Cal Santi, al mig de la Joncosa avui hem fet entrempans senzill: correcte)

Comencem per carretera per a no fer dos cops el camí original de la marxa, i abans del Pont del Coll d'Olivera ja ens enganxem al track de la marxa. Des d'aquí fins Aiguaviva, fem pistes forestals molt poc transitades bàsicament. A partir d'Aiguaviva, comença el tram més dur i aspre de la ruta. Camins que són trialeres amb molta roca, el Torrent de Sant Marc que ve a ser un sender de pujada i al final, una pujada llarga amb molta roca, que amb el turbo i seguint la roda del Paco, amb bona tècnica, ho hem pujat tot. Però en bici acústica això ha de ser un turment. Un fart de caminar.

Des del Coll de Cal Magí Vidal fins a Sant Miquel, hi ha un sender llartg i preciós, que acaba amb un bocí de trialera sense dificultat. A l'esglesia nova de Sant Miquel hauirem pogut agafar un sender, però no ho sabia (per un altre cop) i hem acabat baixant per la pista fins a la Joncosa. Aquest tram estic segur que es pot millorar...

Un cop esmorzats, hem tornat a pujar amunt i des del Collet de Sant Pere, hem fet un sender molt llarg i bonic, de molt bon fer que recordava haver fet cap allà 2015, percisament un dia que vaig sortir amb en Josep Súller des de Tarragona. Per camins mig llaurats a tocar les vinyes hem anat tornat cap a Can Ferrer, on hem agafat ara si el camí de la marxa de 2014 sota la Serra de Cal Baró i hem fet un sender ben guapo per a tornar al Pon del Coll de l'Olivera (llàstima que un parell d'arbres caiguts tallen el flow). L'objectiu d'aquest tomb era anar a buscar el darrer sender guapo del dia, el que s'agafa al Codony i baixa pel Torrent de Pedrafita: un autèntic túnel de vegetació, però de molt bon fer (aquest també el vaig descobrir en una ruta d'en Suller i avui era el segon cop que hi passava).

En definitiva, una ruta nova per a mi per un terreny ben interessant que segur que caldrà repetir en un futur. En ebike té trams durs, en btt clàssica, molt durs. I no la recomano en època de calor, pq. els trams més durs són els que tenen menys vegetació.

• Photo of pitufu88
    pitufu88 May 29, 2023

Epp es trovaben a faltar els teus tracks. Es factible amb la bici de XC? Hi ha Bona senda o massa dificils per la rallie?

flonjall May 29, 2023

Iep, crack! Que va, no tenen cap dficultat i menys per la gent de nivell com tu. El més trialer és una baixada ben pedregosa, però és pista. Amb les 26 rigides de 2014 s'hi devien "cagar" si el camí ja estava així. El que sí que et tocarà caminar una mica amunt (suposo.. si t'ho puges tot és que ets d'un nivell TOP TOP). i veuràs que té trams trencacames (empits curts però forts).

Si no vas a esmorzar (que tu no hi vas) no cal que baixis a la Joncosa (encara que a l'inici de la biaxada hi ha una font, però suposo que a l'àrea recreativa tb n'hi deu haver). I si hi baixes (o surts des de'allí) doncs a la tornada, a l'església vella de Sant Miquel hi surt un sender (ho he vist al mapa ara pq vam veure que baixava un senda fins la pista).

És una ruta eminentment pistera. Però la majoria són camins mig abandonats, sotra bosc molts trams. A mi m'ha agradat pel paisatge, pels camins, pq quasi sempre m'agrada el que es nou, etc. Però s'assembla més a les rutes que feiem fa 5 o 6 anys que a les que fem ara.

Salut!!

• Photo of pitufu88
    pitufu88 May 29, 2023

Ahh vale, llavors no es plena de corriols jeje merci per la explicació!

flonjall May 29, 2023

No.... n'hi ha un de 2 km pla/en lleugera pujada, un de 1,8 de baixada, un altre de 700 m de baixada, un de 400 m, algun altre de més petit.... i llavors, el tram aquest més dur i llarg de pista trialera, camí fondo per barranc, pujada molt tècncia de roca. La resta és pista. No avorrida (hi ha llocs on es nota que no hi passen ni tractors), però no són corriols...

Salut!

• nyebit May 29, 2023

crec que és Juncosa amb 'u'

perdó, ara veig que a l'ICC ho escriuen amb 'o'

flonjall May 29, 2023

A mi tb em va passar Joan....