Photo ofSolsona-Pantà de Sant Ponç-Olius-Castell de Lladurs-Cap del Pla-Santa Eulalia de Timoneda-Camí dels Bons Homes-Lladurs-Solsona Photo ofSolsona-Pantà de Sant Ponç-Olius-Castell de Lladurs-Cap del Pla-Santa Eulalia de Timoneda-Camí dels Bons Homes-Lladurs-Solsona Photo ofSolsona-Pantà de Sant Ponç-Olius-Castell de Lladurs-Cap del Pla-Santa Eulalia de Timoneda-Camí dels Bons Homes-Lladurs-Solsona

April 15, 2023
April 2023

near Solsona, Catalunya (España)

Surtim de Solsona direcció sud pel costat del Riu Negre, pujem cap a la carretera de Cardona i la creuem pasem per un corriolet envoltat d'alsines fins a donar a la pista esfaltada que deixem a l'alçada de la Font del Passant, passem per un camí entretingut a L’Obaga dels freixers (pantà de Sant Ponç), creuem la presa i pujem direcció nord per L’Obaga Xuriguera fins al Molí del Pont
(el darrer kilometre i mig s’acaba el camí i tenim de passar per la carretera de Berga). Desprès de remuntar un curriol al costat del Riu Cardener arribem a Sant Esteve d'Olius on hi ha la Cripta Romànica. (no l’hem pogut visitar al estar tancat, en trucat al telèfon que hi ha a la porta i ens han dit que si no eren visites guiades no obrien tot i oferin-nos a pagar el preu de la visita pero sense fer-la per que no disposavem de temps).
si que hem pogut visitar el petit i bonic Cementiri Modernista d'Olius.
continuem pel cami del costat del Cementiri fins a la carretera de Sant Llorens de Morunys i desprès d'un kilometre de carretera la deixem per enfilarnos entre braus, vaques, vedells i 12 kms de forta pujada cap a Lladurs i el seu Castell i Esglèsia de Sant Martí (restes), continuem fins al Restaurant Cap del Pla, refem les forçes amb un bon àpat.
A la tarda rodejant la Serra de la Mora arribem amb molt de vent a Santa Eulàlia de Timoneda i d'aquí baixem pel Camí dels Bons Homes fins a Lladurs on agafen la carretera fins a Solsona per falta de temps per seguir el camí cap el Pont de la Frau i Solsona.
Bona ruta per disfrutar de la eBike