Sils - Santa Coloma de Farners - Ruta de les 10 ermites - Sils

Photo ofSils - Santa Coloma de Farners - Ruta de les 10 ermites - Sils Photo ofSils - Santa Coloma de Farners - Ruta de les 10 ermites - Sils Photo ofSils - Santa Coloma de Farners - Ruta de les 10 ermites - Sils

April 21, 2024
April 2024

near Sils, Catalunya (España)

Hem sortit de Sils cap a Santa Coloma de Farners, amb uns deu quilòmetres planers que venen a ser una aproximació a la veritable ruta.
A Santa Coloma comença la pujada. Al cap d'una estona podrem veure el Castell de Farners i de seguida arribem a Santa Maria de Farners.
En aquest recorregut, anirem travessant diferents tipus de boscos, i podem gaudir d'aquestes belles ermites romàniques.
A la segona ermita, Mare de Déu d'Argimon, hem deixat la bici al final de la pista, i cal pujar cinc minuts per un camí molt costerut amb algunes escales. El track que portàvem continuava per un corriol poc ciclable. La bicicleta muscular es factible traginar-la, però amb les elèctriques, més pesades, hem preferit fer-ho per pista, incrementant el desnivell uns 180 metres.
Baixant a l'ermita de Santa Victòria de Sauleda, hi ha un corriol amb certa dificultat, que es pot baixar muntat i si més no, com es curt, caminant.
En general, la ruta és fàcil, per pistes de terra sense gaire dificultat. Qualifico com a difícil, degut que hi ha alguns llocs que el terra està malament i que trobarem algunes pujades fortes on la pista està molt desfeta, que com no portem els pneumàtics en condicions patinarà la roda i caldrà fer-los caminant. Afortunadament, amb la bicicleta elèctrica es pugen molt bé.
En dies calorosos cal tenir en compte que no hi ha gaires fonts.
Per dinar, hem anat a la Taverna del Subirà. Han estat molt amables preparant-nos uns bons plats, tot i que hem arribat molt tard. Millor trucar. En cas necessari, també deixen carregar les bateries de les bicis.
Acabats de dinar, només queda pujar a l'ermita de Santa Bàrbara, i ja tot baixada.
Amb la bicicleta muscular, és una ruta dura. Amb elèctrica cal esforçar-se si no volem quedar-nos sense bateria.

Can Joanic

PictographCastle Altitude 1,392 ft

Castell de Farners

Ermita de la Mare de Déu D'Argimon

Photo ofErmita de la Mare de Déu de Farners Photo ofErmita de la Mare de Déu de Farners Photo ofErmita de la Mare de Déu de Farners

Ermita de la Mare de Déu de Farners

Ermita de Mare de Déu Del Pedró

PictographReligious site Altitude 817 ft

Ermita de Sant Andreu de Castanyet

Photo ofErmita de Sant Iscle i Santa Victòria de Sauleda Photo ofErmita de Sant Iscle i Santa Victòria de Sauleda Photo ofErmita de Sant Iscle i Santa Victòria de Sauleda