Sils - Cadiretes - Tossa de Mar -Blanes

Photo ofSils - Cadiretes - Tossa de Mar -Blanes Photo ofSils - Cadiretes - Tossa de Mar -Blanes Photo ofSils - Cadiretes - Tossa de Mar -Blanes

February 25, 2019
February 2019

near Sils, Catalunya (España)

Sortida llargament desitjada, planejada, dissenyada no sé quants cops, i per fi realitzada avui.

Abans vull dir com dissenyo una ruta quan pràcticament la faig al meu aire, encara que n'hi ha trams que pugui aprofitar d'altres que l'han penjat a Wikiloc. Com faig servir el mòbil com a soport de visualitzar les rutes mentre les estic fent, faig servir la web de Runtastic que és la que trobo més fàcil encara que tingui errors.

Com totes les app, o gairebé totes, fan servir el Google Maps, on estan marcats carreteres, carrers, pistes i camins. També es veuen camins i es suposa que el que indica el mapa són camins transitables, altra cosa és que hi hagi una tanca que impedeixi el pas per ser una propietat privada, cosa que ens va passar a l'inici d'aquest track. Com al dissenyar la ruta no indica l'alçada, és a l'acabar el track que puc visionar-la en mode privat en Wikiloc, i decidir si la ruta és assumible o no.

Com ja he dit, faig servir Runtastic perquè les eines d'edició són molt senzilles. N'hi ha un calaix amb cinc eines que només faig servir dos: desfer i ajustar al camí, aquesta última molt útil perquè vaig activant i desactivant conforme vaig fent el track, ja que poso un punt a l'inici d'un camí, altre al final, activo Ajustar al Camí i posant un punt al mig de la ruta, ja em marca tot el camí. I així, de mica en mica faig tota la ruta. I si m'ha sortit algun punt malament, el desfaig i torno a començar bé.

Segons el meu parer, en aquesta ruta vaig fallar principalment en dos punts. Un és a la pujada on aquell camí o pista es fa pràcticament no ciclable de lo destrossada que està. Si no recordo malament, després d'haver passat el Puig de les Vacasses, quan s'arriba al torrent d'Aiguafina, comença un bon tros de pista desfeta, ple de rases i unes rampes colossals. Vàrem d'arrossegar la bicicleta durant bastant estona.

L'altre és a la baixada de Cadiretes. No tant destrossat com el de la pujada, però que jo vaig patir molt, caiguda inclosa. Ja es veu que el trak té moltes esses per salvar el desnivell.

Un cop arribats a pistes més bones, ja arribàrem a Tossa aviat, on després d'una curta estada a la platja, vàrem buscar un lloc on dinar, ja que hi havia poc turisme, i quasi tot estava tancat.

La caiguda va ser culpa meva, com ja fa temps que em passa, tinc por de caure, no tinc l'equilibri necessari per passar per segons quins llocs. Com per exemple, trialeres i corriols estrets. Tampoc en pistes amb fortes pendents i terreny destrossat per les pluges i amb rases molt grans i molta sorra sobre sauló o pedres soltes. Així que en una corba a l'esquerra i en aquest tipus de terreny, vaig parar i vaig baixar el selló per a posar el peu a terra. Però com sóc baixet i girar a l'esquerra, el peu no m'arribava a tocar el terra. De tal manera que el peu em va relliscar i no vaig poder mantenir l'equilibri caient a terra i xocant amb el pit esquerre donant-me un fort cop que em durarà dies si és que no m'he trencat alguna costella.

Un cop havent dinat retornàrem al camí en direcció Blanes. Quedaven casi 30 km i poques pujades, la més llarga va ser un tros de carretera que semblava no acabar-se mai.

Com a llocs interessants d'aquesta sortida cal destacar: Estany de Sils, Puig de Cadiretes, Tossa de Mar, Sant Pere del Bosc, Santuari del Vilar, riu Tordera.