Serra-Serra Calderona-Fonts de la Calderona

Photo ofSerra-Serra Calderona-Fonts de la Calderona Photo ofSerra-Serra Calderona-Fonts de la Calderona Photo ofSerra-Serra Calderona-Fonts de la Calderona

April 24, 2022
April 2022

near Serra, Valencia (España)

Temps real en moviment unes 3 hores.
Si hi hagués una categoría entre "Moderat" i "Difícil" sería aquesta: "Complicat".
Complicat ja que hi ha el tercer i darrer corriol (senda potrillos) amb unes rampes ascendents que alguns trams poden tenir 45º d'inclinació, amb lloses de pedres, pedres soltes grans, aragalls i arrels d'arbres. Els dos primers corriols que vam trobar no teníen cap complicació.
La questió és que nosaltres ens vam basar en la ruta 31648649 de l'autor "juanfeases", però vam fer el gir a l'inrevés (sentit antihorari), amb lo que les rampes que l'autor va fer de baixada (també prou complicades), nosaltres de pujada (evidentment empenyent les bicicletes).
Podeu fer aquesta ruta i evitar el tercer corriol d'aquestes dues maneres:
1ª. En el Wpt.16 continuar la carretera fins a Serra (és una possibilitat, però trenca l'encant de la BTT).
2ª Aquesta l'he estudiat sobre el mapa i he marcat uns wpts. indicatius: en el Wpt.18 anar a l'esquerre (corriol de baixada prou confortable) fins a trobar una pista (Wpt.19) (camí de potrillos), girar a mà dreta i seguir-la agafant els desviaments sempre a mà dreta i faríam cap al Wpt.20 (Collado Blanc) ón ja retrobem el nostre track gravat.
Tret d'això la ruta és confortable i amb molt bones vistes.
Important:
Pedalar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.

Aparcament

Mirador de l'Abella

wpt009

Corriol

wpt010. Hi ha una porta metàcila, però un dels montants està tallat.

Font del Berro

wpt011

Font de la Gota

wpt012

PictographIntersection Altitude 718 ft

Parc i carretera (corriol al costat esquerre)

wpt013 Creuar la carretera direcció Serrra. En aquest punt i a mà esquerre de la carretera comença un corriol paral.lel.

PictographIntersection Altitude 723 ft

corriol a l'esquerre

wpt014

PictographIntersection Altitude 771 ft

Entrar a la carretera. Gir esquerre

wpt015

PictographIntersection Altitude 970 ft

wpt019. Pista alternativa, gir dreta

wpt019

wpt020. Retrobament track, gir esquerre.