SENGLAR FOLL PLUS BY BALLESTER

Very difficult
April 22, 2022
April 2022

near Aravell, Catalunya (España)

El "SENGLAR FOLL PLUS" és una ampliació del Senglar Foll, menys km, més desnivell i més corriols. Total surten 20 km de pista 38 km de corriol i 2600 m de desnivell...
Es una ruta circular que encadena la màxima quantitat de corriols, sense creuar-los ni repetir-los entre la zona de Bellestar i Castellbo.
Es pot fer també amb ebike sempre i quant puguis graduar-te les marxes a mínims. Jo l'he fet al 5%, 10% i 30% les tres marxes de la Kenevo (bateria 500w) i he fet un troç de pista de 6km amb bateria parada per si de cas, tot i que al final m'ha sobrat un 30% de bateria. No us heu de confiar, jo he anat al ritme dels altres tres que venien amb bici normal i quasi sempre anava al 5%. L'he repetit amb scott ransom de 625w i m'ha sobrat un 10%. Amb la ebike es pot fer al 100% sobre la bici si tens molt bona tècnica i condició física per les pujades.
Amb la pulmonar has d ser un superdotat per encadenar.ho tot sobre la bici (tinc amics que han pogut fer tots els trossos més difícils, però sense fer la volta sencera)
La ruta és ideal per fer-la a la primavera (abril, maig) o tardor (setembre, octubre, novembre), a l'estiu amb sol pot ser molt dura i hi ha molts barrancs que no tenen aigua, factor molt important ja que sinó hi ha pocs llocs on omplir.
AIGUA: es troba a molts punts del recorregut, ja que trobem molts rierols amb aigua que si baixen abundantment és boníssima. si és estiu o fa setmanes que no plou aleshores les Fonts amb aigua tractada q tan sols hi ha a Bellestar, Castellbò i la Trobada ja quasi al final del recorregut.
MENJAR: Al llarg del recorregut tan sols a Castellbò. Hi ha un refugi també a Solanell que hauríeu de trucar per saber si està obert.
NIVELL TÈCNIC DE PUJADA - MOLT ALT si es vol fer tot sobre la bicicleta.
NIVELL TÈCNIC DE BAIXADA - ALT si es vol fer tot sense baixar de la bicicleta.
NIVELL FÍSIC - ALT. Evidentment que depèn molt de les hores que t'hi passis, però degut a la gran quantitat de pujades al límit de la ciclabilitat i que si no vas a tope, no les pujes, hem de dir que s'ha d'estar molt ben preparat per fer-la tota i que s'ha de tenir bona capacitat de patiment.
DESCRIPCIÓ DE LA RUTA
Bé, descriure els 60km i més de 15 corriols diferents per on passem es molt extens, per tant faré un resum esquemàtic del nom dels masos i pobles (la majoria abandonats) per on es passa per a que es pugui identificar en un mapa.
Bellestar (font) - Cal Porredon - Mas d'en Roca (mànega negra amb aigua boníssima) - Mas d'Iscle - Cortal d'en Gabriel - Castellbo (font i restaurants) - Solanell (aigua no tractada, refugi) - Sendes - Sallent (aigua no tractada) - La Trobada (font) - Bellestar (font).
CORRIOLS PRINCIPALS
1-.Directissima Cal Roger - Pujada que va retallant la pista amb trams tècnics i durs físicament (lògicament per la pista és molt més fàcil, però si comenceu així ja no aneu bé...hahaha)
2-.Cal Porredon / Mas Roca - Corriol molt agradable amb petites pujades després de creuar els diferents barrancs i petites baixades abans d'arribar-hi.
3-.Kukos - Espectacular corriol de baixada amb corbes molt tancades a la primera part i trams molt ràpids després. Tècnicament fàcil tot i que la velocitat el complica en funció d'aquesta.
4-.Perdedora - Pujada tècnicament fàcil però físicament exigent.
5-.Ratonera - Pujada tècnicament fàcil però físicament exigent.
6-.Mas Iscle up - Corriol molt agradable amb petites pujades després de creuar els diferents barrancs i petites baixades abans d'arribar-hi. Les baixades fàcils, les pujades físicament i tècnicament difícils.
7-.Bota up - Pujada tècnicament fàcil però físicament exigent.
8-.Cortal Gabriel - La primera de les baixades estrella de la volta. Tècnicament fàcil tot i que la velocitat el complica en funció d'aquesta. Compte a l'entrada que hi ha 30m tècnicament difícils.
9-.Solanell / Sendes - Pujada tècnicament fàcil però amb passos puntuals difícils. Físicament MOOOLT exigent.
10-. 1ª part del Camí de les dones - Petita baixada fins al torrent, una petita però exigent pujada de 150m i tot baixada fins a trobar una pista. Corriol fàcil si es va lent, amb alguna pedrota solta que et pot fer sortir del camí si no vigiles, però és de full gaaaaas.
11-.Sallent / Cal Roger - Petit salt d'aigua a 5' passat el poble. Lloc perfecte per parar a descansar i menjar una mica). Corriol de pujabaixa amb una petita baixada final molt bona.
12-. Pujada al bunquer - part final mooolt dreta (guardeu bateria per aquest troç)
13-. COLL PEIXADER XXL - 6km seguits de baixada i 900m negatius de desnivell. queda tot dit...hahaha. Hi trobareu de tot!!!
14-. Bulos - petita baixada amb pedres soltes
15-. Farinera - Corriol curt amb sorpresa al mig, la "V", probablement el pas més difícil de la volta.

• Photo of JORDI BALLESTER DE BELLESTAR
    JORDI BALLESTER DE BELLESTAR Apr 23, 2022

Més desnivell, més dura encara, un gran repte i satisfacció poder-la fer tota sencera i encara més tota sobre la bici!!!