Senders d'Arbolí

June 30, 2022
June 2022

near Reus, Catalunya (España)

Anada rapideta a Arbolí segunt a dos craks, el Jose, que ens ensenyarà uns senders que penso que no dec de conèixer pel que em va explicant i perquè ell coneix molt bé Arbolí, i l'Oleguer, uns dels millors ciclistes master 40 de Tarragona i que, amb la seva Scott Spark m'obligarà a anar tot el matí en trail i turbo.

Després de l'obligada "aproximació" fins al Coll d'ALforja (que fins l'Aleixar l'hem feta una mica distreta fent algusn senders), enlloc de pujar per carretera, pugem pel sender del Gr (mai ho havia fet aixi). L'Oleguer ho puja millor que jo amb el turbo... Però val a dir que només és fort el primer tram inicial. La resta es fa bé i permet no tocar carretera.

Tirem cap a Arbolí pels bonics senders de les guixeres, però no hi acabem d'arribar: girem a la dreta amunt cap al Coll de Vintibriga i, poc abans d'arribar-hi, quan l'entron ja és totalment de muntanya, ve el primer regal del dia: girem a l'esquerra i baixem ple Sender de les Cingleres, molt ciclable, amb poca pedra (estretet, aixó sí) i que pràcticament ens baixa fins el poble.

Després d'un most lleuger de mig entrepà, tornem a tirar amunt per pista fins a la carretera de la Mussara, que té trams que pugen fort . Ara anem a buscar un altre sender planer, moooolt paisatgístic per la Serra de les Deveses. Mai havia arribat fins aquí. Les vistes cap al Priorat són fantàstiques des d'aquí dalt. El sender va vorejant la cinglera i després té un tram dins el bosc, en pujada, que em fa exclamar "No cal anar al Pirineu!

Amb una mica de transició, seguim senderejant i fem cap a un sender que em resulta familiar: efectivament és el sender del Bosc de l'Arrel per on ja hi havia baixat diverses vegades. Però ara el trobo més net i trepitjat que fa dos o tres anys. És molt bonic i s'hi baix molt bé i el seu tram obert final és molt rapid (he estat a punt de cuare dos cops aquí).

La tornada l'hem feta destent els sneders d'arribada del matí. El del Gr a tocar de la carretera és molt divertit de baixada (de pujada és una altra història).

En resum, un tomet molt bonic de descoberta per camins sorprenents i paisatges espectaculars.