Photo ofSELVA - Sta.Coloma de Farners-Vilobí d´Onyar-Sant Dalmai-Brunyola-Sta.Coloma de Farners. Photo ofSELVA - Sta.Coloma de Farners-Vilobí d´Onyar-Sant Dalmai-Brunyola-Sta.Coloma de Farners. Photo ofSELVA - Sta.Coloma de Farners-Vilobí d´Onyar-Sant Dalmai-Brunyola-Sta.Coloma de Farners.

March 14, 2024
March 2024

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Ruta de Santa Coloma de Farners fins el Volcà de la Crosa fent l ´anada per la banda de Vilobí d´Onyar i Sant Dalmai i la tornada per la banda de Brunyola.
A destacar, un bonic tram boscós sortin de Sta. Coloma per la Serra de Coguls, posteriorment un llarg tram pacticament tot agricol i mes planer, des d´abans de Vilobí fins arribar al Volcà de La Crosa. Tot per camins i pistes en bon estat.
Volcà de la Crosa, l´hi fem practicament tota la volta, aqui son corriols i caminets per mitg de bosc, tot molt mes pedrogos, pero ciclable. Hi ha que estar alerta seguint el trac, nosaltres ens hem despistat unes quantes vegades.
El tram de mes pendent, pero sense complicacions, el trobem als voltants de Brunyola.
Com a curiositat, avui a Brunyola ens hi hem trobat que estaban fent unes probes de Rally i tenian la carretera tallada, hem pogut pasar per un cami paral.lel a la carretera i nomes l´hem atravesat a l´alçada de la Creu. A partir d´aqui, ja practicament tot baixada fins Sta. Coloma, un primer tram rapit i divertit per la Serra del Gavatxo i despres per el sot de Can Plomacebes i Torrent de Fabregues.
Ens ha semblat que aquest darrer tram, despres d´atravesar l´eix si es fa despres d´haver plogut, pot ser un tram molt fangos, avui nomes hem trobat fang en algun punt molt puntual, pero hem vist en el cami moltes roderes recents que ja s´havien assecat, segurament fetes despres de les pluges del cap de setmana pasat.
Ruta amb vistes i paisatges molt macos.